Vi ønsker ligestilling mellem online og in-store

Når man som forbruger bevæger sig online for at shoppe, bliver hvert klik, og tiden brugt på siden, dokumenteret. Det er et vigtigt redskab, som gør det muligt for virksomheden at blive klogere på kunderne og deres online adfærd. Men når en kunde træder ind i den fysiske butik, er der ingen data til at fortælle noget om favoritprodukter, tidligere køb eller andre varer som kunden kunne være interesseret i.

Undgå at butikken bliver en sort boks

I en tid, hvor den personlige købsoplevelse sættes højere end nogensinde før, er det kritisk, at de fysiske butikker er en sort boks. Det skaber en ulighed som kunderne uden tvivl mærker. Hvis vi derfor skal lykkedes med at skabe ligestilling mellem online og in-store shopping, er det afgørende, at de fysiske butikker bliver bedre til bruge kunderness data til at skabe merværdi for dem.

Kundedata = kundeklub

Kunderne deler gerne ud af deres data, så længe de kan se, de får noget værdifuldt i bytte. En kundeklub med medlemsfordele og personaliserede tilbud bliver en mere og mere grundlæggende del af kundens forhold til et brand. De vil opleve en mere personaliseret service, fordi ekspedienterne kan målrette produktanbefalinger og tilbud efter de oplysninger som er tilgængelige. At få kunderne til at føle sig som et kendt ansigt, er med til at opbygge en loyalitet, og det er ekstremt vigtig i en verden, hvor flere producenter tilbyder lignende produkter.

Med en kundeklub forbundet til et kassesystem som Ka-ching POS, bliver det muligt at registrere det enkelte køb på den specifikke kunde. I stedet for at blive udsat for reklamer for de produkter som kunden netop har købt, kan kunden efterfølgende eksempelvis opleve re-targeting i form af en “Tak fordi du handlede hos os”-reklame eller tilbud baseret på relaterede produkter til det, der netop er blevet købt. Det er en lille ting, som har stor betydning for den personlige oplevelse. På den måde, kan kundedata være med at fremme kundens købsoplevelse og resultere i glade, engagerede og loyale kunder.

Kunstig intelligens i retail

Data er den hellige gral når vi taler viden om kunderne, og skal tages i brug både online og in-store for at optimere kundeoplevelsen. Hele nøglen til at sætte data i spil er kunstig intelligens. I Ka-ching POS bruger vi det gennem machine learning, som hele tiden indsamler data om produkter, kunder og salg og finder sammenhænge for at optimere kundeoplevelsen.

Det handler ikke om at lade teknologien tage over, for der er rigtig mange ting, som den ikke kan. Den skal derimod lave et stykke arbejde, som skal være basen for den personlige betjening, som ekspedienterne nu får mere overskud til at levere.

Har du lyst til at lære mere om, hvordan kunstig intelligens i retailbranchen kan hjælpe din butik tættere på ligestilling med den online salgsplatform, kan du læse mere her:

Har du 30 min?

Detailhandel behøver ikke være svært. Invester 30 min af din tid og få indsigt i hvordan Ka-ching bygger bro mellem offline og online og til gengæld booster dit salg.

Kontakt os
Thomas Damgren
+45 71 995 985
thomas@ka-ching.dk

Kundedata = kundeklub

Kunderne deler gerne ud af deres data, så længe de kan se, de får noget værdifuldt i bytte. En kundeklub med medlemsfordele og personaliserede tilbud bliver en mere og mere grundlæggende del af kundens forhold til et brand. De vil opleve en mere personaliseret service, fordi ekspedienterne kan målrette produktanbefalinger og tilbud efter de oplysninger som er tilgængelige. At få kunderne til at føle sig som et kendt ansigt, er med til at opbygge en loyalitet, og det er ekstremt vigtig i en verden, hvor flere producenter tilbyder lignende produkter.

Med en kundeklub forbundet til et kassesystem som Ka-ching POS, bliver det muligt at registrere det enkelte køb på den specifikke kunde. I stedet for at blive udsat for reklamer for de produkter som kunden netop har købt, kan kunden efterfølgende eksempelvis opleve re-targeting i form af en “Tak fordi du handlede hos os”-reklame eller tilbud baseret på relaterede produkter til det, der netop er blevet købt. Det er en lille ting, som har stor betydning for den personlige oplevelse. På den måde, kan kundedata være med at fremme kundens købsoplevelse og resultere i glade, engagerede og loyale kunder.