Ka-ching opruster på marketing

For et par måneder siden slap Anders Stentebjerg tøjlerne og sagde sit daværende job op uden at vide fremtiden skulle byde på.

Ka-ching opruster på marketing

For et par måneder siden slap Anders Stentebjerg tøjlerne og sagde sit daværende job op uden at vide fremtiden skulle byde på. 

Anders tiltræder som ny CMO og er klar til at tage næste skridt mod en international udvikling af Ka-ching. Udviklingen indenfor handel er global, og det er ikke kun i Danmark, at butikkerne er i skærpet konkurrence med e-handel. “Ka-ching har udviklet et super fedt produkt, både på feature og designmæssigt. Firmaet har helt klart se et hul i markedet og imødekommer en detailhandel, der står midt i en omstilling, hvor det klassiske butiksformat er presset af online-handel. Butikkernes bedste våben mod online-handel er at sikre, at kunderne aldrig går forgæves. Det kræver, at ekspedienterne kan understøtte og forstærke den gode kunderejse, via fremtidens salgsværktøj” siger Anders Stentebjerg.

Ka-ching POS er ikke bare et ordinært kasseapparat, men det er designet til at give kunde og ekspedient noget at tale om, da POS er designet til at inddrage kunden i salget. Anders Stentebjerg forlod i april jobbet hos Ucommerce efter tre år, hvor han også arbejdede internationalt og han har i mere end ti års erfaring med salg, marketing og udvikling indenfor tech-universet.

Drive, samarbejde og en indgående forståelse for samarbejdspartneres behov er blandt de nøgleord, som hæftes på Anders Stentebjerg, og for ham er det derfor et naturligt og udfordrende nyt skridt at slutte sig til Ka-ching. ”Anders kommer med kompetencer og erfaring, som supplerer os fremragende. Vi er klar til de næste step i vores udvikling, og det vil Anders uden tvivl kunne være med til løfte,” siger CEO Martin Sandvad.

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere