For mange retailere mangler basale omnichannel features

Kun 5% af retailere har de 9 features der skal til for at have det som IMPACT, har defineret som BASIC omnichannel. Det er et problem, mener Kasper Holst, CEO for IMPACT: “Når man ikke tilbyder de minimale krav for omnichannel betyder det mistede salg og mistede kunder. Man forringer positionen af sit brand og sin loyalitet”.

Ka-ching partner og digitalt konsulenthus Impact kommer med sit Omnichannel Index i begyndelsen af oktober, men allerede nu er enkelte dele af rapporten blevet fremhævet. Blandt andet, at alt for få retailere er dækket ind til at blive ved med at være relevante. Derudover vil de få problemer med at håndtere fremtidig konkurrence fra blandt andre Amazon, som snart er klar til at operere fra sit nye svenske domicil.

Kun 5% af alle detailhandlere og brands opfylder alle ni kriterier

91 %
viser deres åbningstider online
86 %
tilbyder mobile betalingsmetoder online
80 %
laver mersalg online ved at anbefale andre produkter
73 %
tilbyder at man kan returnere et produkt købt online i butikken
69 %
tilbyder Click & Collect
65 %
bruger produkt data på et velfunderet niveau
63 %
viser de fysiske butikkers lagerstatus online
39 %
tilbyder mobil betaling i butikken
27 %
tilbyder elektronisk kvittering i butikken

Det koster på bundlinjen hvis ikke man er klar til at tilbyde sit produkt eller brand på flere kanaler. Det gør det sværere at tiltrække nye kunder, fordi det efterhånden er de online kanaler, som driver kunderne ned i butikken. Og det er netop i butikken, at ekspedienterne har muligheden for at lave opsalg, skabe en relation til kunden eller imponere med en god service, skriver IMPACT Commerce.

IT systemerne skal opdateres

Den største udfordring for butikkerne er gamle IT systemer som ikke er gearet til at håndtere den strømlinede købsoplevelse. Et Point og Sale system (POS) kan gøre hele forskellen for en forretning: “Det er en investering i fremtiden som din forretning med garanti vil nyde godt af i en forudsigelig fremtid”, siger Kasper Holst. For mange virksomheder behandler stadig de forskellige kanaler som enkeltstående elementer, i stedet for en enkelt enhed. Det betyder at de går glip af en konkurrencemæssig fordel på deres del af markedet.

Der er ingen tvivl om at det er en relevant analyse som bliver offentliggjort i begyndelsen af oktober, og den kommer til at sætte nogle helt klare fokuspunkter for rigtig mange i detailhandlen. For de fleste vil den største og vigtigste opgave ligge i, at opfylde de ni features for BASIC omnichannel.


IMPACT commerce har lavet Omnichannel Index som er en grundig online og in-store analyse af de 253 største retailere i Skandinavien, heriblandt 95 danske. BASIC omnichannel er defineret af IMPACT til at indeholde 9 specifikke features som retailere skal have for at være konkurrencedygtige både nu og i fremtiden.

Kilde: www.omnichannelindex.com

Sælg på Zalando – flere kunder med lille indsats

Sommeren er forbi – og mange af os er tilbage og knokler for vores forretning igen. Vi har brugt den sidste måned på at sikre dig bedre salgsmuligheder. Det har vi gjort ved at lave integration mellem Zalando aka Connected Retail og Ka-ching POS. På den måde kan du skabe flere kunder med en lille indsats. Med den nye integration er din Ka-ching POS stadig fuldt opdateret indenfor lagerbeholdning, når du sælger en vare gennem Connected Retail.

Så er den her: Ka-ching Connector app til Shopify

Ka-ching release 21 er landet og klar til download og denne her nyhed har vi glædet os til at dele! Vores integration til Shopify er nemlig testet og køreklar – lige til at installere. Vi deler 9 fordele ved integrationen og giver en lille opdatering på nogle af de andre nye funktioner i denne release.

Ka-ching er blevet opkøbt af RelateIT

Ka-ching er netop blevet købt af RelateIT’s søster-selskab, XtensionIT, der har fokus på egne softwareprodukter.

RelateIT har mange års erfaring med at hjælpe detailvirksomheder med at implementere IT-løsninger, der effektiviserer forretningen og skaber grobunden for vækst. Vores detail-konsulenter er specialister i at gennemgå processer fra indkøb over lager til salg og sammensætter den løsning, der passer til den enkelte forretning. Dét gælder, uanset om det drejer sig om en stor eller lille virksomhed.  


Vis mere