Censuum x Ka-ching POS

Fremtidens butik vælger fremtidens kassesystem

Ka-ching ønsker Censuum tillykke med deres nye kassesystem, Ka-ching POS. Censuum vil gennem co-retailing skabe et fællesskab for bæredygtige online brands og tilbyde dem en fysisk tilstedeværelse.

De kalder det selv “retail-as-a-service”, og er et tilbud til brands født online, som selv undgår at skulle bygge en fysisk butik op fra bunden. Det er ifølge stifterne af Censuum nemlig ikke nok kun at være tilstede online, hvis man vil overleve i retail. Blandt andet viser tal at 86% af retail salg sker offline, mens 68% af de købestærke millennials forventer en seamless omnichannel oplevelse (kilde: Censuum).

Kunderne vil stadig gerne se, mærke og prøve produkterne, inden de køber, og der tilbyder Censuum omgivelserne for at opleve et produkt. Dog er det ikke alle brands, der kan blive en del af Censuums univers. De kræver nemlig, at brands lever op til nogle særlige kriterier - herunder et stærkt fokus på bæredygtighed. Derfor er vi hos Ka-ching glade for, at vi med vores bæredygtige kassesystem kan smelte kanalerne sammen i fremtidens butik.

Konceptet Censuum er skabt ud fra ideen om, at når kunderne er til stede både fysisk og online, skal brands også være det. Det er også en tanke om at butikken ikke kun er en distributionskanal, men også en mediekanal, som kan ses som et rigere medie fordi produkterne kommer ud at leve på en anden måde når de bliver fysisk tilgængelige.

Ka-ching POS var et åbenlyst valg for os på grund af den måde kanalerne smelter sammen på. Det er et meget intuitivt redskab, hvor vi har muligheden for at tilføje features efterhånden, som butikken vokser”, siger Dennis Eriksen, medstifter og indehaver af Censuum

Blandt de brands, som er en del af Censuum, er Copenhagen Cartel, der selv har oplevet, hvad en fysisk butik kan gøre for et brand, som ellers kun har eksisteret online. Indehaver og stifter, Katrine Lee, fortæller selv i et opslag på LinkedIn, hvordan hendes pop-up shop i indre København i sommeren 2020 satte skub under salget, fordi folk nu havde en anden tilgængelighed til produkterne. Et andet brand, som også glæder sig til, at kunderne kan opleve produkterne fysisk, er brandet Pyk Copenhagen, som laver børnesko, hvor det især er kvalitet og komfort, som er i fokus.

Hos Censuum får brands deres egen platform, hvor de kan følge bl.a. salgsdata fra butikkerne, hvilket valget af Ka-ching POS bidrager til. Der er også planer om, at sætte Ka-ching POS’ features i spil med blandt andet synlig lagerstatus online, mulighed for at hente sin ordre ved bestilling på brandets eget site, køb online og returnér i butik – for bare at nævne et par stykker. Derudover planlægger de at give Amazon kamp til stregen med samme-dag levering. Der er ingen tvivl om, at Censuum bliver frontrunner på fremtidens butik, og vi er spændte på at blive en del af rejsen.

Billeder fra den kommende butik 👇

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere