De kalder det selv “retail-as-a-service” og er et tilbud til brands født online, som selv undgår at skulle bygge en fysisk butik op fra bunden. Det er ifølge stifterne af Censuum nemlig ikke nok kun at være tilstede online, hvis man vil overleve i retail. Blandt andet viser tal, at 86% af retail salg sker offline, mens 68% af de købestærke millennials forventer en seamless omnichannel oplevelse (kilde: Censuum).
Kunderne vil stadig gerne se, mærke og prøve produkterne, inden de køber, og der tilbyder Censuum omgivelserne for at opleve et produkt. Dog er det ikke alle brands, der kan blive en del af Censuums univers. De kræver nemlig, at brands lever op til nogle særlige kriterier - herunder et stærkt fokus på bæredygtighed. Derfor er vi hos Ka-ching glade for, at vi med vores bæredygtige kassesystem kan smelte kanalerne sammen i fremtidens butik.
Konceptet Censuum er skabt ud fra ideen om, at når kunderne er til stede både fysisk og online, skal brands også være det. Det er også en tanke om, at butikken ikke kun er en distributionskanal, men også en mediekanal, som kan ses som et rigere medie, fordi produkterne kommer ud at leve på en anden måde, når de bliver fysisk tilgængelige.
“Ka-ching POS var et åbenlyst valg for os på grund af den måde kanalerne smelter sammen på. Det er et meget intuitivt redskab, hvor vi har muligheden for at tilføje features efterhånden, som butikken vokser”, siger Dennis Eriksen, medstifter og indehaver af Censuum
Blandt de brands, som er en del af Censuum, er Copenhagen Cartel, der selv har oplevet, hvad en fysisk butik kan gøre for et brand, som ellers kun har eksisteret online. Indehaver og stifter, Katrine Lee, fortæller selv i et opslag på LinkedIn, hvordan hendes pop-up shop i indre København i sommeren 2020 satte skub under salget, fordi folk nu havde en anden tilgængelighed til produkterne. Et andet brand, som også glæder sig til, at kunderne kan opleve produkterne fysisk, er brandet Pyk Copenhagen, som laver børnesko, hvor det især er kvalitet og komfort, som er i fokus.
Hos Censuum får brands deres egen platform, hvor de kan følge bl.a. salgsdata fra butikkerne, hvilket valget af Ka-ching POS bidrager til. Der er også planer om, at sætte Ka-ching POS’ features i spil med blandt andet synlig lagerstatus online, mulighed for at hente sin ordre ved bestilling på brandets eget site, køb online og returnér i butik – for bare at nævne et par stykker. Derudover planlægger de at give Amazon kamp til stregen med samme-dag levering. Der er ingen tvivl om, at Censuum bliver frontrunner på fremtidens butik, og vi er spændte på at blive en del af rejsen.
Billeder fra den kommende butik 👇