Kundeoplevelsen bliver interaktiv

Den næste store tendens for retail i 2021...

I den første del af vores kig i krystalkuglen omkring de største tendenser i 2021, kiggede vi på de opløste grænser mellem online handel og de fysiske butikker. Nu kigger vi på flere udviskede grænser, nemlig dem mellem det der opleves som virkeligt, og det der rent faktisk er virkeligt.

Den næste store tendens for retail i 2021...

Teknologien kommer til at spille en endnu større rolle i den anden store tendens. Her samles flere forskellige teknologier - Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) kombineres i det man kalder Extended Reality (XR) og sættes igen sammen med kunstig intelligens og Internet of Things. Det lyder uhåndgribeligt, men for kunderne bliver det en meget fysisk og interaktiv oplevelse. Når alt er forbundet er det muligt at give de fysiske butikker webshoppens fordele, og den interaktive og personlige oplevelse til de der shopper online. 

Personlig online shopping

Eksempel: I Danmark er Matas er eminent eksempel på hvordan teknologien smelter det hele sammen. Der kører live shopping, hvor man løbende kan tilføje de produkter der bliver vist i kurven, online hudanalyser og online chat med en af deres omnichannel ekspedienter. Det nyeste feature er deres visual search, hvor du med mobilen kan scanne et produkt eller stregkoden på dit favoritprodukt og dermed lave en genbestilling hjemme fra badeværelset.

Machine Learning in POS

Verdens første kassesystem med kunstig intelligens

I Ka-ching POS har vi valgt at implementere Kunstig intelligens i form af Machine Learning. Det betyder, at Ka-ching POS selv finder sammenhænge mellem produkter og købsmønstre og dermed ruster ekspedienterne til at lave relevant mersalg og opsalg.

De kan koncentrere sig om kunden, mens kasseapparatet klarer opgaven med at finde købsmønstre og relevante produkter. Jo mere data systemet får ind, jo dygtigere bliver det. Det er sådan set bare med at komme igang med at sælge.

I det store hele har Covid-19 pandemien fået mange retailere til at kigge på, hvordan de yder en kontaktløs service uden at miste kontakten med kunden. Mange websites har en chatmulighed, hvor en chatbot har taget sig af de fleste spørgsmål. Denne tendens vil ændre sig, og flere vil ansætte deciderede omnichannel-ekspedienter for at give en mere personlig oplevelse, når man kontakter en virksomhed gennem websitets chat. Det er fordi de dygtigste retailere ved, at forholdet til kunderne bør behandles som ethvert andet forhold: Man skal holde gnisten i live.

Machine Learning er kun én af de ting der gør Ka-ching POS til et intelligent kassesystem. Det forbinder online handlen med den fysiske butik, og tilpasser sig på den måde kundens behov uanset kanal. Vil du vide mere om verdens første kassesystem med kunstig intelligens, så kan du booke tid til en demo lige her. Det tager kun 30 minutter og det er helt uforpligtende.

Tjekliste til Black Friday 2024: Er din butik klar?

Vi er i November måned og det betyder, at Black Friday og julesalget er lige om hjørnet. For detailhandlen er det nu, der skal planlægges, så du er bedst muligt forberedt i en tid, der kan være hård at komme igennem.

Er din butik klar?

Vi har lavet en praktisk tjekliste med 8 vigtige forberedelser, der kan hjælpe dig og dit personale med at skabe en problemfri oplevelse for kunderne og i sidste ende optimere salget.

Vidste du, at du kan prøve Ka-ching POS helt gratis?

Detailhandel bliver stadig mere og mere digital, og derfor er det vigtigt at vælge det rette Point of Sale (POS) system, der kan håndtere både online og fysiske salg. Hos Ka-ching har vi udviklet et avanceret POS-system, der ikke blot er robust og alsidigt, men også tilgængeligt i en gratis version, så du kan teste det, før du forpligter dig. Vores gratis version af Ka-ching POS kan downloades fra App Store, og giver dig mulighed for at udforske vores system i et testmiljø for at se, om det opfylder dine forretningsbehov.

Ka-ching - det måske bedste alternativ til Shopify POS

I en tid hvor detailhandel konstant udvikler sig, er der en stigende tendens blandt forbrugere og virksomheder til at prioritere brugervenlighed og omnichannel-oplevelser. Forbrugerne forventer nu en problemfri og ensartet oplevelse på tværs af alle kanaler, hvad enten de handler online eller i fysiske butikker. Detailhandlere søger derfor POS-systemer, der ikke kun er intuitive og lette at bruge, men også kan integrere forskellige salgskanaler effektivt. Dette skift har gjort det nødvendigt for detailhandlere at vælge POS-løsninger, der kan levere på disse krav, såsom Shopify POS og Ka-ching POS.


Vis mere