Nyheder

Detailhandlen er ikke død – den er social

18 september 2020

Hvis vi ellers kan komme os over det piskesmæld COVID-19 har givet retail i form af online udvikling, så kunne vi kigge hen mod slutningen af 2020. Her vurderes det nemlig at kunderne kommer til at prioritere oplevelser over pris og produkt når de handler (Kilde: Walker).

For mange retailere mangler basale omnichannel features

15 september 2020

Kun 5% af retailere har de 9 features der skal til for at have det som IMPACT, har defineret som BASIC omnichannel. Det er et problem, mener Kasper Holst, CEO for IMPACT: “Når man ikke tilbyder de minimale krav for omnichannel betyder det mistede salg og mistede kunder. Man forringer positionen af sit brand og sin loyalitet”.

5 fokuspunkter du som retailer skal fokusere på under og efter Covid-19

11 september 2020

Covid-19 påvirker vores samfund og forbrugsvaner på nye måder i en grad, så det giver mening at tale om "the next normal" frem for "the new normal". Udviklingen går stærkt, og kun de retailere der formår at finde og fastholde deres kunder, har en chance for at følge med.

Ny kundeprofil styrker den vigtige relation til kunden

27 august 2020

Den nye kundeprofil i Ka-ching version 14 er med til at styrke den vigtige relation mellem kunde og butik. Aldrig har det været så vigtigt at personalisere hver enkelt transaktion og det er efterhånden noget som den enkelte kunde forventer i en købssituation, både online og in-store.

Ka-ching A/S annoncerer partnerskab med Episerver

24 august 2020

Ka-chings kunder kan fra i dag drage fordel af den første komplette Episerver integration, som skal styrke salget og skabe mere strømlinede omnichannel kundeoplevelser med Ka-ching POS mobile salgsværktøj.

KPI: Et værktøj til ekspedienterne

19 august 2020

KPI - også kendt som Key Performance Indicators - er et nyt feature i version 14 som har fået et nyt ekspedient dashboard. Her bliver ekspedientens KPI tilgængelige så de løbende kan se hvordan deres salg forløber. Hver ekspedient vil have mulighed for at se tre nøgleområder i forhold til deres salg: Deres egen gennemsnitlige kurvstørrelse, den gennemsnitlige kurvstørrelse for alle sælgere samt det totale salg på dagen.

Er Machine Learning relevant for din forretning?

17 august 2020

Med version 14 kommer også et nyt feature i form af Machine Learning. Det er kunstig intelligens, som indsamler oplysninger om produktrelationer og dine kunders købsmønstre. I Point of Sale (POS) vil ekspedienterne således opleve at systemet kommer med relevante produktanbefalinger til mersalg. Alt sammen uden at ekspedienten behøver et indgående kendskab til varesortiment og den enkelte kundes præferencer. Men hvornår og hvordan kan Machine Learning skabe værdi?

Hvordan kan Machine Learning i POS skabe værdi for din butik?

13 august 2020

Machine Learning er et nyt feature i version 14. Det er kunstig intelligens, som selv finder sammenhænge mellem produkter og købsmønstre. Med ekspedientens kendskab til både produkter og lagersortimentet samt data fra tidligere køb, vil Machine Learning være en medspiller for ekspedienten, som står endnu stærkere i salgssituationen. Jo flere salg du har, des mere data og jo mere specialiserede anbefalinger vil systemet generere.