Ka-ching POS x Bibi Chemnitz

Endnu en pure player åbner fysisk butik med Ka-ching POS

Modebrandet Bibi Chemnitz er et af Grønlands største brands og har længe været synlig i gadebilledet med unisex design og afslappet streetwear. Til april åbner de deres første fysiske butik i Nuuk med Ka-ching omnichannel POS som kassesystem.

Endnu en pure player åbner fysisk butik med Ka-ching POS

Integration af produkter klaret på fem minutter

Fordi Bibi Chemnitz’ webshop ligger på Shopify, var det ingen sag at få integreret alle produkter til Ka-ching POS. Da API-nøglen var indsat i Ka-chings backoffice, gik det meget hurtigt. Samtlige varer med varianter, lagerantal, tags og attributter blev overført hurtigt og uden problemer. 

“Jeg troede, det var løgn, da alle vores produkter lå klar i vores nye kassesystem på fem minutter. Det var nærmest med ét klik, at det hele var klaret”, Brand manager, David Røgild

Udover den nemme integration er han også imponeret over de integrerede betalingsterminaler, hvilket betød, at Shopify POS blev valgt fra til fordel for Ka-ching POS. Ka-ching Stock app, hvor man nemt tager imod varer og laver statusoptælling fra, var endnu en positiv overraskelse. Det fortæller vi mere om længere nede.

Alt opdateres i real-tid med Ka-ching POS

At integrere produkter til et nyt system, er normalt noget, man afsætter dage, uger måske måneder til – ikke minutter. Men fordi Ka-ching har en integration til Shopify, er der rigtig mange ting, som man ikke behøver at bruger energi på. Synkroniseringen i real-tid mellem systemerne er det, der uden tvivl kommer til at gøre den daglige drift nem. Selvom man får et nyt system, skal man kun vedligeholde produkterne ét sted, nemlig i Shopifys PIM. Lad os kigge på flere af fordelene ved Ka-ching POS’ integrering til Shopify:

Ka-ching integration til shopify

Lagersynkronisering

Uanset om du tilføjer en vare på lageret eller laver et salg, så opdateres det i real-tid i både POS’en og Shopify

Kundeopslag

Opslag af kunder i Ka-ching POS sker direkte i real-tid fra Shopify. Alle data, som indtastes i Ka-ching POS, sendes tilbage til Shopify, så du kun har kundedata ét sted.

Lagerstatus

De fleste kunder har ét mål for deres besøge i en butik. Alligevel viser undersøgelser, at 27% går forgæves. Med en synlig lagerstatus for både webshop og butik, har kunden muligheden for at lave en bestilling fra webshoppen uden først at gå forgæves.

Online-ordrer i Ka-ching placeres i Shopify

Alle online- og lagervarer solgt i butikken fra Ka-ching POS bliver automatisk placeret som ordrer i Shopify. Det er det, vi hos Ka-ching, kalder for en omnikurv, og det betyder, at kunden kun har én ordre, mens Ka-ching POS klarer resten.

Ka-ching Stock app klarer varemodtagelse og statusoptælling

Som tilføjelse til Ka-ching POS, kan butikken bruge Ka-ching Stock app, som har to knapper: En til varemodtagelse og en til statusoptælling. Alt som scannes bliver opdateret i Shopify i realtid.

Integreret betalingsterminal

Det lyder måske kedeligt, men når systemet taler sammen med terminalerne, behøver man ikke afstemme sin terminal, når man gør kassen op. Ekspedienter, der har stået med en terminaludskrift, som ikke stemmer overens med kassen, ved, hvor vigtigt denne lille ting er for butikken.

Fysisk lokation som markedsføring

Brands, der er født online, ser ikke en fysisk butik som et sted at foretage direkte salg fra. De ser den i stedet som en markedsføringskanal, som kan give en helt anden oplevelse end den, man ellers kan opleve på andre medier. Her kan man se, mærke og interagere med produktet, og når tendensen for pure players er, at de åbner fysiske lokationer, er der en helt særlig årsag: Konverteringsraten er høj! Vi ser frem til at følge Bibi Chemnitz nye eventyr i Nuuk og ønsker dem stort tillykke med deres nye kassesystem og ikke mindst deres nye butik.

Om Bibi Chemnitz

Brandet blev grundlagt i 2006 af designer Bibi Chemnitz og har med sin afslappede streetwear stil vundet indpas i gadebilledet. Med inspiration fra sit hjemland, Grønland, slutter Bibi Chemnitz sig til stadig flere designere, der er tro mod sit ophav og trækker inspiration fra sin baggrund. Det er da også i Nuuk, at brandet vælger at åbne sin første fysiske butik på grund af den store tilslutning.

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere