3 retail-trends du skal være opmærksom på i 2023
Kalenderen skriver 2023, og du er sikkert allerede i gang med en hektisk start på året. Udsalg, årsafslutning og planlægning af det nye år.
Modebrandet Bibi Chemnitz er et af Grønlands største brands og har længe været synlig i gadebilledet med unisex design og afslappet streetwear. Til april åbner de deres første fysiske butik i Nuuk med Ka-ching omnichannel POS som kassesystem.
Fordi Bibi Chemnitz’ webshop ligger på Shopify, var det ingen sag at få integreret alle produkter til Ka-ching POS. Da API-nøglen var indsat i Ka-chings backoffice, gik det meget hurtigt. Samtlige varer med varianter, lagerantal, tags og attributter blev overført hurtigt og uden problemer.
“Jeg troede, det var løgn, da alle vores produkter lå klar i vores nye kassesystem på fem minutter. Det var nærmest med ét klik, at det hele var klaret”, Brand manager, David Røgild
Udover den nemme integration er han også imponeret over de integrerede betalingsterminaler, hvilket betød, at Shopify POS blev valgt fra til fordel for Ka-ching POS. Ka-ching Stock app, hvor man nemt tager imod varer og laver statusoptælling fra, var endnu en positiv overraskelse. Det fortæller vi mere om længere nede.
At integrere produkter til et nyt system, er normalt noget, man afsætter dage, uger måske måneder til – ikke minutter. Men fordi Ka-ching har en integration til Shopify, er der rigtig mange ting, som man ikke behøver at bruger energi på. Synkroniseringen i real-tid mellem systemerne er det, der uden tvivl kommer til at gøre den daglige drift nem. Selvom man får et nyt system, skal man kun vedligeholde produkterne ét sted, nemlig i Shopifys PIM. Lad os kigge på flere af fordelene ved Ka-ching POS’ integrering til Shopify:
Uanset om du tilføjer en vare på lageret eller laver et salg, så opdateres det i real-tid i både POS’en og Shopify
Opslag af kunder i Ka-ching POS sker direkte i real-tid fra Shopify. Alle data, som indtastes i Ka-ching POS, sendes tilbage til Shopify, så du kun har kundedata ét sted.
De fleste kunder har ét mål for deres besøge i en butik. Alligevel viser undersøgelser, at 27% går forgæves. Med en synlig lagerstatus for både webshop og butik, har kunden muligheden for at lave en bestilling fra webshoppen uden først at gå forgæves.
Alle online- og lagervarer solgt i butikken fra Ka-ching POS bliver automatisk placeret som ordrer i Shopify. Det er det, vi hos Ka-ching, kalder for en omnikurv, og det betyder, at kunden kun har én ordre, mens Ka-ching POS klarer resten.
Som tilføjelse til Ka-ching POS, kan butikken bruge Ka-ching Stock app, som har to knapper: En til varemodtagelse og en til statusoptælling. Alt som scannes bliver opdateret i Shopify i realtid.
Det lyder måske kedeligt, men når systemet taler sammen med terminalerne, behøver man ikke afstemme sin terminal, når man gør kassen op. Ekspedienter, der har stået med en terminaludskrift, som ikke stemmer overens med kassen, ved, hvor vigtigt denne lille ting er for butikken.
Brands, der er født online, ser ikke en fysisk butik som et sted at foretage direkte salg fra. De ser den i stedet som en markedsføringskanal, som kan give en helt anden oplevelse end den, man ellers kan opleve på andre medier. Her kan man se, mærke og interagere med produktet, og når tendensen for pure players er, at de åbner fysiske lokationer, er der en helt særlig årsag: Konverteringsraten er høj! Vi ser frem til at følge Bibi Chemnitz nye eventyr i Nuuk og ønsker dem stort tillykke med deres nye kassesystem og ikke mindst deres nye butik.
Brandet blev grundlagt i 2006 af designer Bibi Chemnitz og har med sin afslappede streetwear stil vundet indpas i gadebilledet. Med inspiration fra sit hjemland, Grønland, slutter Bibi Chemnitz sig til stadig flere designere, der er tro mod sit ophav og trækker inspiration fra sin baggrund. Det er da også i Nuuk, at brandet vælger at åbne sin første fysiske butik på grund af den store tilslutning.
Kalenderen skriver 2023, og du er sikkert allerede i gang med en hektisk start på året. Udsalg, årsafslutning og planlægning af det nye år.
Ka-ching release 23 er ude nu, og den indeholder væsentligt flere muligheder ved brug og håndtering af gavekort. Du får nemmere, hurtigere og bedre overblik over dine udstedte gavekort – og det bliver endnu lettere for dine kunder at bruge gavekort hos dig.
Sommeren er forbi – og mange af os er tilbage og knokler for vores forretning igen. Vi har brugt den sidste måned på at sikre dig bedre salgsmuligheder. Det har vi gjort ved at lave integration mellem Zalando aka Connected Retail og Ka-ching POS. På den måde kan du skabe flere kunder med en lille indsats. Med den nye integration er din Ka-ching POS stadig fuldt opdateret indenfor lagerbeholdning, når du sælger en vare gennem Connected Retail.