E-commerce

E-handel blev (igen i år) det nye sort

MobilePay havde transaktioner for omkring 1,2 milliarder kroner i løbet af Black Week. Andelen af online handlende danskere steg med 5% sammenlignet med sidste år. Black Friday blev en mindre succes sammenlignet med 2019, men samlet set slog Black Week alle rekorder.

E-handel blev (igen i år) det nye sort

Danskerne er vilde med e-handel, og gav onlinebutikkerne en rekord travl uge. Salgstallene var rødglødende under Black Week, og som Niels Ralund, direktøren for E-handel i Dansk Erhverv pointerede, så var det en "perfekt e-handelsstorm", der først stoppede søndag aften. Tal fra Danmarks Statistik viste, at andelen af ‘online handlende’ danskere steg med 5 procentpoint sammenlignet med 2019.

”E-handlens udvikling under coronakrisen er eksploderet, og det gælder både for virksomheder og forbrugere. Butikkerne har trykket speederen i bund og mange projekter, der ellers lå et par år ude i fremtiden, er blevet lanceret, fordi kundernes efterspørgsel er vokset markant,” forklarer Ralund.

Black Friday blev den mindst succesfulde dag under Black Week sammenlignet med 2019.

En klar tendens fremgår også i tallene fra Nets, der lavede en sammenligning af antallet af transaktioner fra Black Week 2019 til Black Week 2020 for de 100 største onlinebutikker i Danmark.

Fra 2019-2020 udviklede antallet af transaktioner for de 100 største webshops sig således:

  • Mandag +61%
  • Tirsdag: +49%
  • Onsdag: +27%
  • Torsdag: +26%
  • Fredag: -14% *Black Friday
  • Lørdag: +67%
  • Søndag: +53%
"Forbrugerne er tydeligvis vilde med Black Week, og konceptet ser ud til at være kommet for at blive. At satse på hele novemberugen i stedet for den enkelte "Black Friday" er unægteligt mere lønsomt for butikkerne, og bør være en del af inkorporeret del af virksomhedernes strategi næste år" - udtaler Martin Sandvad, der er CEO for Ka-ching

Alene hos MobilePay røg der 1,2 milliarder kr igennem systemet i transaktioner

Under Black Week ugen nåede MobilePay op på over 1,2 milliarder kroner, fordelt på to millioner transaktioner. På billedet ses MobilePays omsætning i mio. kr. pr. time fra mandag den 23. november til midnat søndag d.29 november.

Kilde: https://mobilepay.dk/nyheder/2020/11/30/blackfriday


Som direktøren for MobilePay, Claus Bunkenborg udtalte, så er vi heller ikke i tvivl om, at “...den gode og hurtige brugeroplevelse er nøglen til succesen.”.

Forbrugere har tilsyneladende regnet konceptet ud - for hvad er bedre end én enkelt dag med tilbud? Det må unægteligt være en hel uge!

Det bliver spændende at følge med i udviklingen for juleudsalget 2020.

Hos Ka-ching følger vi nøje med i udviklingen, og sørger hele tiden for at tilpasse vores digitale salgsværktøj til det aktuelle landskab.

Ønsker I at stå stærkere i 2021, så står vi klar til at vejlede jer.

De 6 bedste fordele ved Ka-chings digitale kasseapparat for Shopify Partnere

Som Shopify Partner ved du, hvor vigtigt det er at kunne tilbyde dine kunder den bedste e-commerce oplevelse som muligt. Ka-ching POS kommer ind i billedet, når din kunde skal have Shopify og sine fysiske butikker forbundet og kan være en stor gamechanger.

Med Ka-ching POS integreret med Shopify opnår dine kunder nemlig effektiv drift af deres butik. I dette blogindlæg vil vi udforske de fordele, som Ka-ching POS bringer til bordet, og hvordan det kan hjælpe dine Shopify-kunder med at optimere deres forretning.

FAQ: Den nye lovgivning om digitale kasseapparater

Den nye lovgivning om indførelse af digitale kasseapparater træder snart i kraft. Og ja vi ved det godt - det kan virke som en svær og kompleks forandring for mange virksomhedsejere. For at hjælpe med at afklare nogle af de mest almindelige spørgsmål, har vi udarbejdet denne FAQ-sektion. Her finder du svar på de spørgsmål, der oftest opstår i forbindelse med den nye lovgivning.


Vis mere