E-commerce

E-handel blev (igen i år) det nye sort

MobilePay havde transaktioner for omkring 1,2 milliarder kroner i løbet af Black Week. Andelen af online handlende danskere steg med 5% sammenlignet med sidste år. Black Friday blev en mindre succes sammenlignet med 2019, men samlet set slog Black Week alle rekorder.

E-handel blev (igen i år) det nye sort

Danskerne er vilde med e-handel, og gav onlinebutikkerne en rekord travl uge. Salgstallene var rødglødende under Black Week, og som Niels Ralund, direktøren for E-handel i Dansk Erhverv pointerede, så var det en "perfekt e-handelsstorm", der først stoppede søndag aften. Tal fra Danmarks Statistik viste, at andelen af ‘online handlende’ danskere steg med 5 procentpoint sammenlignet med 2019.

”E-handlens udvikling under coronakrisen er eksploderet, og det gælder både for virksomheder og forbrugere. Butikkerne har trykket speederen i bund og mange projekter, der ellers lå et par år ude i fremtiden, er blevet lanceret, fordi kundernes efterspørgsel er vokset markant,” forklarer Ralund.

Black Friday blev den mindst succesfulde dag under Black Week sammenlignet med 2019.

En klar tendens fremgår også i tallene fra Nets, der lavede en sammenligning af antallet af transaktioner fra Black Week 2019 til Black Week 2020 for de 100 største onlinebutikker i Danmark.

Fra 2019-2020 udviklede antallet af transaktioner for de 100 største webshops sig således:

  • Mandag +61%
  • Tirsdag: +49%
  • Onsdag: +27%
  • Torsdag: +26%
  • Fredag: -14% *Black Friday
  • Lørdag: +67%
  • Søndag: +53%
"Forbrugerne er tydeligvis vilde med Black Week, og konceptet ser ud til at være kommet for at blive. At satse på hele novemberugen i stedet for den enkelte "Black Friday" er unægteligt mere lønsomt for butikkerne, og bør være en del af inkorporeret del af virksomhedernes strategi næste år" - udtaler Martin Sandvad, der er CEO for Ka-ching

Alene hos MobilePay røg der 1,2 milliarder kr igennem systemet i transaktioner

Under Black Week ugen nåede MobilePay op på over 1,2 milliarder kroner, fordelt på to millioner transaktioner. På billedet ses MobilePays omsætning i mio. kr. pr. time fra mandag den 23. november til midnat søndag d.29 november.

Kilde: https://mobilepay.dk/nyheder/2020/11/30/blackfriday


Som direktøren for MobilePay, Claus Bunkenborg udtalte, så er vi heller ikke i tvivl om, at “...den gode og hurtige brugeroplevelse er nøglen til succesen.”.

Forbrugere har tilsyneladende regnet konceptet ud - for hvad er bedre end én enkelt dag med tilbud? Det må unægteligt være en hel uge!

Det bliver spændende at følge med i udviklingen for juleudsalget 2020.

Hos Ka-ching følger vi nøje med i udviklingen, og sørger hele tiden for at tilpasse vores digitale salgsværktøj til det aktuelle landskab.

Ønsker I at stå stærkere i 2021, så står vi klar til at vejlede jer.

Så er den her: Ka-ching Connector app til Shopify

Ka-ching release 21 er landet og klar til download og denne her nyhed har vi glædet os til at dele! Vores integration til Shopify er nemlig testet og køreklar – lige til at installere. Vi deler 9 fordele ved integrationen og giver en lille opdatering på nogle af de andre nye funktioner i denne release.

Ka-ching er blevet opkøbt af RelateIT

Ka-ching er netop blevet købt af RelateIT’s søster-selskab, XtensionIT, der har fokus på egne softwareprodukter.

RelateIT har mange års erfaring med at hjælpe detailvirksomheder med at implementere IT-løsninger, der effektiviserer forretningen og skaber grobunden for vækst. Vores detail-konsulenter er specialister i at gennemgå processer fra indkøb over lager til salg og sammensætter den løsning, der passer til den enkelte forretning. Dét gælder, uanset om det drejer sig om en stor eller lille virksomhed.  

Ka-ching ver. 18 - Ingen kunde må gå forgæves...

Med denne release tager vi endnu et skridt imod, at ingen kunde skal gå forgæves til en butik med Ka-ching. Udover at man naturligvis kan bestille online produkter i butikken, kan man nu også bestille eller reservere produkter fra andre butikker i kæden.

Det betyder at vores Reserve & Collect og Click & Collect fra web til butik, nu er blevet udvidet til også at håndtere fra butik til butik. Så nu er det slut med at ekspedienten skal ringe rundt for at finde varen - den kan bare bestilles eller reserveres direkte fra butikken - og så kan kunden afhente varen i den butik som har den på lager.

Vi introducerer også Ship from Store, så det ønskede produkt kan bestilles og sendes fra en anden butik, end den som kunden er i. Det betyder at alle butikker i princippet kan operere som distribuerede fjernlagre og dermed øge omsætningshastigheden i butikkerne.

Vi nægter at lade folk gå forgæves til en butik!


Vis mere