E-commerce

E-handel blev (igen i år) det nye sort

MobilePay havde transaktioner for omkring 1,2 milliarder kroner i løbet af Black Week. Andelen af online handlende danskere steg med 5% sammenlignet med sidste år. Black Friday blev en mindre succes sammenlignet med 2019, men samlet set slog Black Week alle rekorder.

E-handel blev (igen i år) det nye sort

Danskerne er vilde med e-handel, og gav onlinebutikkerne en rekord travl uge. Salgstallene var rødglødende under Black Week, og som Niels Ralund, direktøren for E-handel i Dansk Erhverv pointerede, så var det en "perfekt e-handelsstorm", der først stoppede søndag aften. Tal fra Danmarks Statistik viste, at andelen af ‘online handlende’ danskere steg med 5 procentpoint sammenlignet med 2019.

”E-handlens udvikling under coronakrisen er eksploderet, og det gælder både for virksomheder og forbrugere. Butikkerne har trykket speederen i bund og mange projekter, der ellers lå et par år ude i fremtiden, er blevet lanceret, fordi kundernes efterspørgsel er vokset markant,” forklarer Ralund.

Black Friday blev den mindst succesfulde dag under Black Week sammenlignet med 2019.

En klar tendens fremgår også i tallene fra Nets, der lavede en sammenligning af antallet af transaktioner fra Black Week 2019 til Black Week 2020 for de 100 største onlinebutikker i Danmark.

Fra 2019-2020 udviklede antallet af transaktioner for de 100 største webshops sig således:

  • Mandag +61%
  • Tirsdag: +49%
  • Onsdag: +27%
  • Torsdag: +26%
  • Fredag: -14% *Black Friday
  • Lørdag: +67%
  • Søndag: +53%
"Forbrugerne er tydeligvis vilde med Black Week, og konceptet ser ud til at være kommet for at blive. At satse på hele novemberugen i stedet for den enkelte "Black Friday" er unægteligt mere lønsomt for butikkerne, og bør være en del af inkorporeret del af virksomhedernes strategi næste år" - udtaler Martin Sandvad, der er CEO for Ka-ching

Alene hos MobilePay røg der 1,2 milliarder kr igennem systemet i transaktioner

Under Black Week ugen nåede MobilePay op på over 1,2 milliarder kroner, fordelt på to millioner transaktioner. På billedet ses MobilePays omsætning i mio. kr. pr. time fra mandag den 23. november til midnat søndag d.29 november.

Kilde: https://mobilepay.dk/nyheder/2020/11/30/blackfriday


Som direktøren for MobilePay, Claus Bunkenborg udtalte, så er vi heller ikke i tvivl om, at “...den gode og hurtige brugeroplevelse er nøglen til succesen.”.

Forbrugere har tilsyneladende regnet konceptet ud - for hvad er bedre end én enkelt dag med tilbud? Det må unægteligt være en hel uge!

Det bliver spændende at følge med i udviklingen for juleudsalget 2020.

Hos Ka-ching følger vi nøje med i udviklingen, og sørger hele tiden for at tilpasse vores digitale salgsværktøj til det aktuelle landskab.

Ønsker I at stå stærkere i 2021, så står vi klar til at vejlede jer.

Ka-ching - Det bedste kassesystem til Shopify

Med Ka-chings løsning har du mulighed for at integrere Shopify med dit kassesystem. Med denne løsning vil dine varer altid holde sig opdaterede, uanset om du sælger fra butik eller webshop. Du får det bedste fra begge verdener, så du kan sælge uden at føle dig begrænset.

Ka-ching - et smart kassesystem til Ipads, Iphones og Macs

Med den stigende efterspørgsel efter mere avancerede teknologier i detailbranchen er det ikke overraskende, at kassesystemer (POS systemer) er blevet en populær løsning for mange virksomheder. Kassesystemer kan hjælpe med at automatisere salgsprocessen og skabe en mere effektiv forretning. I dette indlæg vil vi fokusere på Ka-chings kassesystem og give et indblik i hvad fordelene er. 

Ka-ching Loyalty – dit nye loyalitetsprodukt til dine kunder

Ka-ching release 24 er ude og omfatter første fase (ud af fire) af Ka-ching Loyalty, som er et loyalitetsprogram. Du får mulighed for at give dine kunder nye fordele med pointoptjening – og du kan engagere dine kunder på en helt ny måde og designe processen, så det passer til din forretning.


Vis mere