Integration af produkter klaret på fem minutter
Fordi Bibi Chemnitz’ webshop ligger på Shopify, var det ingen sag at få integreret alle produkter til Ka-ching POS. Da API-nøglen var indsat i Ka-chings backoffice, gik det meget hurtigt. Samtlige varer med varianter, lagerantal, tags og attributter blev overført hurtigt og uden problemer.
“Jeg troede, det var løgn, da alle vores produkter lå klar i vores nye kassesystem på fem minutter. Det var nærmest med ét klik, at det hele var klaret”, Brand manager, David Røgild
Udover den nemme integration er han også imponeret over de integrerede betalingsterminaler, hvilket betød, at Shopify POS blev valgt fra til fordel for Ka-ching POS. Ka-ching Stock app, hvor man nemt tager imod varer og laver statusoptælling fra, var endnu en positiv overraskelse. Det fortæller vi mere om længere nede.
Alt opdateres i real-tid med Ka-ching POS
At integrere produkter til et nyt system, er normalt noget, man afsætter dage, uger måske måneder til – ikke minutter. Men fordi Ka-ching har en integration til Shopify, er der rigtig mange ting, som man ikke behøver at bruger energi på. Synkroniseringen i real-tid mellem systemerne er det, der uden tvivl kommer til at gøre den daglige drift nem. Selvom man får et nyt system, skal man kun vedligeholde produkterne ét sted, nemlig i Shopifys PIM. Lad os kigge på flere af fordelene ved Ka-ching POS’ integrering til Shopify:
Ka-ching integration til shopify
Lagersynkronisering
Uanset om du tilføjer en vare på lageret eller laver et salg, så opdateres det i real-tid i både POS’en og Shopify
Kundeopslag
Opslag af kunder i Ka-ching POS sker direkte i real-tid fra Shopify. Alle data, som indtastes i Ka-ching POS, sendes tilbage til Shopify, så du kun har kundedata ét sted.
Lagerstatus
De fleste kunder har ét mål for deres besøge i en butik. Alligevel viser undersøgelser, at 27% går forgæves. Med en synlig lagerstatus for både webshop og butik, har kunden muligheden for at lave en bestilling fra webshoppen uden først at gå forgæves.
Online-ordrer i Ka-ching placeres i Shopify
Alle online- og lagervarer solgt i butikken fra Ka-ching POS bliver automatisk placeret som ordrer i Shopify. Det er det, vi hos Ka-ching, kalder for en omnikurv, og det betyder, at kunden kun har én ordre, mens Ka-ching POS klarer resten.
Ka-ching Stock app klarer varemodtagelse og statusoptælling
Som tilføjelse til Ka-ching POS, kan butikken bruge Ka-ching Stock app, som har to knapper: En til varemodtagelse og en til statusoptælling. Alt som scannes bliver opdateret i Shopify i realtid.
Integreret betalingsterminal
Det lyder måske kedeligt, men når systemet taler sammen med terminalerne, behøver man ikke afstemme sin terminal, når man gør kassen op. Ekspedienter, der har stået med en terminaludskrift, som ikke stemmer overens med kassen, ved, hvor vigtigt denne lille ting er for butikken.
Fysisk lokation som markedsføring
Brands, der er født online, ser ikke en fysisk butik som et sted at foretage direkte salg fra. De ser den i stedet som en markedsføringskanal, som kan give en helt anden oplevelse end den, man ellers kan opleve på andre medier. Her kan man se, mærke og interagere med produktet, og når tendensen for pure players er, at de åbner fysiske lokationer, er der en helt særlig årsag: Konverteringsraten er høj! Vi ser frem til at følge Bibi Chemnitz nye eventyr i Nuuk og ønsker dem stort tillykke med deres nye kassesystem og ikke mindst deres nye butik.
Om Bibi Chemnitz
Brandet blev grundlagt i 2006 af designer Bibi Chemnitz og har med sin afslappede streetwear stil vundet indpas i gadebilledet. Med inspiration fra sit hjemland, Grønland, slutter Bibi Chemnitz sig til stadig flere designere, der er tro mod sit ophav og trækker inspiration fra sin baggrund. Det er da også i Nuuk, at brandet vælger at åbne sin første fysiske butik på grund af den store tilslutning.
FAQ
1. Hvordan har Bibi Chemnitz' integration af deres webshop til Ka-ching POS påvirket deres daglige drift og kundeoplevelse?
- Integrationen af Bibi Chemnitz' webshop til Ka-ching POS har påvirket deres daglige drift og kundeoplevelse positivt ved at muliggøre realtidsopdateringer af produktinformation og lagerstatus både i butikken og online. Dette har givet en mere effektiv drift og giver kunderne mulighed for at foretage køb med tillid til opdaterede oplysninger.
2. Hvilke fordele har Bibi Chemnitz oplevet ved at vælge Ka-ching POS frem for andre systemer, især i forhold til deres integration med Shopify?
- Bibi Chemnitz har oplevet flere fordele ved at vælge Ka-ching POS, herunder nem integration med deres eksisterende Shopify webshop, realtids lagersynkronisering, muligheden for kundeopslag direkte fra Shopify, og automatisk behandling af online- og butikssalg som en samlet ordre i Shopify. Derudover har de integrerede betalingsterminaler og den brugervenlige Ka-ching Stock app også bidraget til en mere problemfri drift.
3. Hvordan ser Bibi Chemnitz en fysisk butik som en markedsføringskanal, og hvad er deres overvejelser bag åbningen af deres første fysiske butik i Nuuk?
- Bibi Chemnitz ser en fysisk butik som mere end bare et sted for direkte salg, men som en markedsføringskanal, der giver mulighed for en unik oplevelse og interaktion med deres produkter. De vælger at åbne deres første fysiske butik i Nuuk på grund af den store tilslutning og ønsket om at skabe en endnu stærkere forbindelse med deres hjemland, Grønland, og deres lokale kunder.