Genåbning

Hurra, nu kan butikkerne endelig slå dørene op igen!

I går åbnede Danmark igen op for mange butikker, som så småt begynder at ånde lettet op. Mange steder stod mennesker i kø for at komme ind i butikkerne, og det vidner om, at de har været savnet. Men hvis man tror, at den forsigtige åbning betyder en vej tilbage til handlen som før corona, må man væbne sig med tålmodighed - eller opgradere sine digitale løsninger for at møde kunderne, der hvor de handler nu.

Hurra, nu kan butikkerne endelig slå dørene op igen!

I januar 2021 solgte butikkerne kun for 27% af det, de plejede at sælge for. Værre var det for skobutikkerne, som kun solgte for 4,8%. Betyder det, at kunderne ikke længere har lyst til at købe? Slet ikke – men tilgængeligheden har været en udfordring for mange. Research Forrester spår, at det vil tage fire år før detailhandlen kommer op på samme niveau, som før corona og, selv på det tidspunkt vil mange transaktioner foregå alle andre steder end i den fysiske butik. Herunder får du vores bud på, hvordan du igen får kunden ind i butikken - både online og in-store.

Click & Collect

Som vi kan se på gårsdagens travlhed i butikkerne, vil nogle kunder indfinde sig i butikkerne med det samme, mens andre vil blive væk på grund af nervøsitet for smitterisikoen. Nogle er også blevet vant til at handle online, når det passer dem, men fragtomkostningerne er irriterende for de lokale kunder. Når du tilbyder, at kunderne kan handle, når de vil, men slippe for fragten, tilbyder du en fleksibel løsningen, som kunderne ganske enkelt forventer er tilstede. Derudover har ekspedienterne en gylden mulighed for at pleje den personlige relation til kunden, når ordren bliver hentet, og have forslag til mersalg klar. 

Live video-shopping

Mange butikker har været hurtige til at lave et midlertidigt setup, hvor kunderne har kunne shoppe live via video. Men der er ingen grund til at pille noget som helst ned igen: Live videoshopping er kommet for at blive. Selvom vi gerne vil handle lokalt, har kunderne fået øjnene op for andre butikker, som ikke lige ligger rundt om hjørnet. De har taget opmærksomheden og gjort sig gældende, fordi de har kunne tilbyde kunderne en personlig oplevelse i deres egen stue.

124 %
I P1 morgen torsdag d. 25. februar kunne en butiksindehaver i Hals fortælle, at omsætningen i januar 2021 var steget med 124% i forhold til samme måned sidste år udelukkende ved brug af live videoshopping. Vil du vide, hvor nemt det er at sætte videoshopping op med Ka-ching POS, kan du læse vores tre-trins guide her.

Tre-trins guide

Vi kan nævne mange flere ting, som hjælper dig med at møde den nye digitale kunde (synlig lagerstatus online, salg af lagervarer og online-varer direkte fra butikken, gavekort på tværs af kanaler m.m.), men det vigtigste er ganske enkelt loyaliteten. Kundens loyalitet overstiger pris og produkt, og derfor er det vigtigt, at din butik indfrier de forventninger, der er til at være der, når kunden er klar til at handle. Det kan Ka-ching POS hjælpe dig med, og vi vil meget gerne vise dig hvordan. Du kan booke en demo herunder, eller kontakte os direkte på telefon.

Ka-ching ver. 18 - Ingen kunde må gå forgæves...

31 august 2021

Med denne release tager vi endnu et skridt imod, at ingen kunde skal gå forgæves til en butik med Ka-ching. Udover at man naturligvis kan bestille online produkter i butikken, kan man nu også bestille eller reservere produkter fra andre butikker i kæden.

Det betyder at vores Reserve & Collect og Click & Collect fra web til butik, nu er blevet udvidet til også at håndtere fra butik til butik. Så nu er det slut med at ekspedienten skal ringe rundt for at finde varen - den kan bare bestilles eller reserveres direkte fra butikken - og så kan kunden afhente varen i den butik som har den på lager.

Vi introducerer også Ship from Store, så det ønskede produkt kan bestilles og sendes fra en anden butik, end den som kunden er i. Det betyder at alle butikker i princippet kan operere som distribuerede fjernlagre og dermed øge omsætningshastigheden i butikkerne.

Vi nægter at lade folk gå forgæves til en butik!

Fire gange så meget Ka-ching

29 juli 2021

Ka-ching har nu hele fire apps i App Store. Den mest centrale udover Ka-ching POS, er Ka-ching Stock appen. Et vigtigt redskab når der skal modtages varer og holdes status. Ka-ching POS kan mange ting, men visse ting skal man lade specialisterne om. Derfor er der de tre andre Ka-ching apps, som har hver sin funktionalitet indenfor lagerstyring, overblik og kundeskærm. 

Gik du glip af omnichannel konferencen? Her er 3 key takeaways

29 juni 2021

Det var et stærkt talerfelt, som var i spotlightet til årets omnichannel-konference. Censuum kunne fortælle om, hvorfor det ikke længere er nok kun at være online, Babysam havde fokus på, hvad der skal til for at give kunderne det, de gerne vil have, og futurist Anne Skare tilbød et kig ind i retail-fremtiden.


Vis mere