Genåbning

Hurra, nu kan butikkerne endelig slå dørene op igen!

I går åbnede Danmark igen op for mange butikker, som så småt begynder at ånde lettet op. Mange steder stod mennesker i kø for at komme ind i butikkerne, og det vidner om, at de har været savnet. Men hvis man tror, at den forsigtige åbning betyder en vej tilbage til handlen som før corona, må man væbne sig med tålmodighed - eller opgradere sine digitale løsninger for at møde kunderne, der hvor de handler nu.

Hurra, nu kan butikkerne endelig slå dørene op igen!

I januar 2021 solgte butikkerne kun for 27% af det, de plejede at sælge for. Værre var det for skobutikkerne, som kun solgte for 4,8%. Betyder det, at kunderne ikke længere har lyst til at købe? Slet ikke – men tilgængeligheden har været en udfordring for mange. Research Forrester spår, at det vil tage fire år før detailhandlen kommer op på samme niveau, som før corona og, selv på det tidspunkt vil mange transaktioner foregå alle andre steder end i den fysiske butik. Herunder får du vores bud på, hvordan du igen får kunden ind i butikken - både online og in-store.

Click & Collect

Som vi kan se på gårsdagens travlhed i butikkerne, vil nogle kunder indfinde sig i butikkerne med det samme, mens andre vil blive væk på grund af nervøsitet for smitterisikoen. Nogle er også blevet vant til at handle online, når det passer dem, men fragtomkostningerne er irriterende for de lokale kunder. Når du tilbyder, at kunderne kan handle, når de vil, men slippe for fragten, tilbyder du en fleksibel løsningen, som kunderne ganske enkelt forventer er tilstede. Derudover har ekspedienterne en gylden mulighed for at pleje den personlige relation til kunden, når ordren bliver hentet, og have forslag til mersalg klar. 

Live video-shopping

Mange butikker har været hurtige til at lave et midlertidigt setup, hvor kunderne har kunne shoppe live via video. Men der er ingen grund til at pille noget som helst ned igen: Live videoshopping er kommet for at blive. Selvom vi gerne vil handle lokalt, har kunderne fået øjnene op for andre butikker, som ikke lige ligger rundt om hjørnet. De har taget opmærksomheden og gjort sig gældende, fordi de har kunne tilbyde kunderne en personlig oplevelse i deres egen stue.

124 %
I P1 morgen torsdag d. 25. februar kunne en butiksindehaver i Hals fortælle, at omsætningen i januar 2021 var steget med 124% i forhold til samme måned sidste år udelukkende ved brug af live videoshopping. Vil du vide, hvor nemt det er at sætte videoshopping op med Ka-ching POS, kan du læse vores tre-trins guide her.

Tre-trins guide

Vi kan nævne mange flere ting, som hjælper dig med at møde den nye digitale kunde (synlig lagerstatus online, salg af lagervarer og online-varer direkte fra butikken, gavekort på tværs af kanaler m.m.), men det vigtigste er ganske enkelt loyaliteten. Kundens loyalitet overstiger pris og produkt, og derfor er det vigtigt, at din butik indfrier de forventninger, der er til at være der, når kunden er klar til at handle. Det kan Ka-ching POS hjælpe dig med, og vi vil meget gerne vise dig hvordan. Du kan booke en demo herunder, eller kontakte os direkte på telefon.

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere