3 retail-trends du skal være opmærksom på i 2023
Kalenderen skriver 2023, og du er sikkert allerede i gang med en hektisk start på året. Udsalg, årsafslutning og planlægning af det nye år.
I går åbnede Danmark igen op for mange butikker, som så småt begynder at ånde lettet op. Mange steder stod mennesker i kø for at komme ind i butikkerne, og det vidner om, at de har været savnet. Men hvis man tror, at den forsigtige åbning betyder en vej tilbage til handlen som før corona, må man væbne sig med tålmodighed - eller opgradere sine digitale løsninger for at møde kunderne, der hvor de handler nu.
I januar 2021 solgte butikkerne kun for 27% af det, de plejede at sælge for. Værre var det for skobutikkerne, som kun solgte for 4,8%. Betyder det, at kunderne ikke længere har lyst til at købe? Slet ikke – men tilgængeligheden har været en udfordring for mange. Research Forrester spår, at det vil tage fire år før detailhandlen kommer op på samme niveau, som før corona og, selv på det tidspunkt vil mange transaktioner foregå alle andre steder end i den fysiske butik. Herunder får du vores bud på, hvordan du igen får kunden ind i butikken - både online og in-store.
Som vi kan se på gårsdagens travlhed i butikkerne, vil nogle kunder indfinde sig i butikkerne med det samme, mens andre vil blive væk på grund af nervøsitet for smitterisikoen. Nogle er også blevet vant til at handle online, når det passer dem, men fragtomkostningerne er irriterende for de lokale kunder. Når du tilbyder, at kunderne kan handle, når de vil, men slippe for fragten, tilbyder du en fleksibel løsningen, som kunderne ganske enkelt forventer er tilstede. Derudover har ekspedienterne en gylden mulighed for at pleje den personlige relation til kunden, når ordren bliver hentet, og have forslag til mersalg klar.
Mange butikker har været hurtige til at lave et midlertidigt setup, hvor kunderne har kunne shoppe live via video. Men der er ingen grund til at pille noget som helst ned igen: Live videoshopping er kommet for at blive. Selvom vi gerne vil handle lokalt, har kunderne fået øjnene op for andre butikker, som ikke lige ligger rundt om hjørnet. De har taget opmærksomheden og gjort sig gældende, fordi de har kunne tilbyde kunderne en personlig oplevelse i deres egen stue.
Vi kan nævne mange flere ting, som hjælper dig med at møde den nye digitale kunde (synlig lagerstatus online, salg af lagervarer og online-varer direkte fra butikken, gavekort på tværs af kanaler m.m.), men det vigtigste er ganske enkelt loyaliteten. Kundens loyalitet overstiger pris og produkt, og derfor er det vigtigt, at din butik indfrier de forventninger, der er til at være der, når kunden er klar til at handle. Det kan Ka-ching POS hjælpe dig med, og vi vil meget gerne vise dig hvordan. Du kan booke en demo herunder, eller kontakte os direkte på telefon.
Kalenderen skriver 2023, og du er sikkert allerede i gang med en hektisk start på året. Udsalg, årsafslutning og planlægning af det nye år.
Ka-ching release 23 er ude nu, og den indeholder væsentligt flere muligheder ved brug og håndtering af gavekort. Du får nemmere, hurtigere og bedre overblik over dine udstedte gavekort – og det bliver endnu lettere for dine kunder at bruge gavekort hos dig.
Sommeren er forbi – og mange af os er tilbage og knokler for vores forretning igen. Vi har brugt den sidste måned på at sikre dig bedre salgsmuligheder. Det har vi gjort ved at lave integration mellem Zalando aka Connected Retail og Ka-ching POS. På den måde kan du skabe flere kunder med en lille indsats. Med den nye integration er din Ka-ching POS stadig fuldt opdateret indenfor lagerbeholdning, når du sælger en vare gennem Connected Retail.