RetailTech Lab

Ka-ching er med til at skabe fremtidens butikker

Betalingsløsninger baseret på en personlig chip (RFID), indendørs google street view af butikkerne og magic mirror er nogle af de tech-løsninger, der lige nu er fokus på i RetailTech Lab som ligger i Science City Lyngby. Et omnichannel mobilt kasseapparet bliver også snart præsenteret; Ka-ching har nemlig indgået et samarbejde, der betyder at Ka-ching POS bliver kasseløsningen for et større dansk brand der snart åbner butik i Lab’et.

Ka-ching er med til at skabe fremtidens butikker

”Dansk detailhandel halter bagud i digitaliseringen”, skriver Science City Lyngby på deres website. Omnichannel Index for retail understøtter desværre også det faktum at alt for mange danske butikker ikke er klar til den digitale tidsalder. Ikke nok med det, så forventes det at handelsplatforme som Amazon og Alibaba stille men sikkert vinder større og større markedsandele. En af samarbejdspartnerne for RetailTech Lab er Danske Banks afdeling for Iværksættere og Startups, Growth & Impact. Her er der fokus på at støtte udviklingen og væksten på det danske marked, og i samarbejdet med RetailTech Lab er der mulighed for at afprøve innovative teknologiske løsninger.

Nationalt testforum for detailhandlen

RetailTech Lab er et nationalt testforum hvor danske start-ups kan være med til at forme fremtidens butikker. Som en del af Science City Lyngby er der stærke lokale og nationale samarbejdspartnere bag projektet, blandt andet Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse. For tiden bliver der sat fokus på den gode kundeoplevelse og hvordan teknologien kan understøtte det med blandt andet betaling med en personlig chip (Radio Frequency Identification) og indendørs Google Street View.

Vi ser meget frem til samarbejdet med Ka-ching som skal være med til at vise deres take på fremtidens butik med en innovative POS løsning, som skal bygge bro mellem den fysiske butik og ens digitale kanaler. Deres ”alt-i-en” omnichannel løsning gør det simpelt at være Retailer og samtidig sikre en fantastisk kundeoplevelse!
– Kim Hein, Director RetailTech Lab

I samarbejde med RetailTech Lab kommer Ka-ching POS til at være en del af en testbutik, hvor vores mobile kasseløsning virkelig kommer til sin ret. Mobile betalingsløsninger, lagerstatus i real-tid og optimal udnyttelse af kundedata er kun et lille udpluk af alle de ting Ka-ching POS gør for at understøtte den gode kundeoplevelse.

Vi er super spændte på at få Ka-ching POS op at køre i RetailTech Lab - endda i samarbejde med et større dansk brand, som vi indtil videre må vente lidt endnu med at løfte sløret for...

2021 er her om lidt - er du klar til den tredje og vigtigste tendens i retail?

26 november 2020

Du kan måske godt regne den tredje store retail tendens for 2021 ud, for den har egentlig været i fokus længe. Men den nye virkelighed har sat fart under udviklingen, og detailhandlen må følge med, hvis kunderne skal føle sig set. Den personlige shoppingoplevelse er den sidste - og måske vigtigste - tendens du skal hoppe med på.

Den næste store tendens for retail i 2021...

24 november 2020

I den første del af vores kig i krystalkuglen omkring de største tendenser i 2021, kiggede vi på de opløste grænser mellem online handel og de fysiske butikker. Nu kigger vi på flere udviskede grænser, nemlig dem mellem det der opleves som virkeligt, og det der rent faktisk er virkeligt.

De 3 største tendenser for retail i 2021

20 november 2020

Er der noget vi har lært i 2020, så er det, at det kan være svært at spå om fremtiden, når ingen ved, at der er en pandemi på vej. Vores forbrugsvaner har taget et kvantespring mod onlinehandel, og der er en blæsende udvikling igang for at imødekomme forbrugernes nye behov. Herunder giver vi dig den første af tre af de største tendenser, som detailhandlen skal gøre sig klar til i 2021.


Vis mere