RetailTech Lab

Ka-ching er med til at skabe fremtidens butikker

Betalingsløsninger baseret på en personlig chip (RFID), indendørs google street view af butikkerne og magic mirror er nogle af de tech-løsninger, der lige nu er fokus på i RetailTech Lab som ligger i Science City Lyngby. Et omnichannel mobilt kasseapparet bliver også snart præsenteret; Ka-ching har nemlig indgået et samarbejde, der betyder at Ka-ching POS bliver kasseløsningen for et større dansk brand der snart åbner butik i Lab’et.

Ka-ching er med til at skabe fremtidens butikker

”Dansk detailhandel halter bagud i digitaliseringen”, skriver Science City Lyngby på deres website. Omnichannel Index for retail understøtter desværre også det faktum at alt for mange danske butikker ikke er klar til den digitale tidsalder. Ikke nok med det, så forventes det at handelsplatforme som Amazon og Alibaba stille men sikkert vinder større og større markedsandele. En af samarbejdspartnerne for RetailTech Lab er Danske Banks afdeling for Iværksættere og Startups, Growth & Impact. Her er der fokus på at støtte udviklingen og væksten på det danske marked, og i samarbejdet med RetailTech Lab er der mulighed for at afprøve innovative teknologiske løsninger.

Nationalt testforum for detailhandlen

RetailTech Lab er et nationalt testforum hvor danske start-ups kan være med til at forme fremtidens butikker. Som en del af Science City Lyngby er der stærke lokale og nationale samarbejdspartnere bag projektet, blandt andet Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse. For tiden bliver der sat fokus på den gode kundeoplevelse og hvordan teknologien kan understøtte det med blandt andet betaling med en personlig chip (Radio Frequency Identification) og indendørs Google Street View.

Vi ser meget frem til samarbejdet med Ka-ching som skal være med til at vise deres take på fremtidens butik med en innovative POS løsning, som skal bygge bro mellem den fysiske butik og ens digitale kanaler. Deres ”alt-i-en” omnichannel løsning gør det simpelt at være Retailer og samtidig sikre en fantastisk kundeoplevelse!
– Kim Hein, Director RetailTech Lab

I samarbejde med RetailTech Lab kommer Ka-ching POS til at være en del af en testbutik, hvor vores mobile kasseløsning virkelig kommer til sin ret. Mobile betalingsløsninger, lagerstatus i real-tid og optimal udnyttelse af kundedata er kun et lille udpluk af alle de ting Ka-ching POS gør for at understøtte den gode kundeoplevelse.

Vi er super spændte på at få Ka-ching POS op at køre i RetailTech Lab - endda i samarbejde med et større dansk brand, som vi indtil videre må vente lidt endnu med at løfte sløret for...

Ka-ching ver. 18 - Ingen kunde må gå forgæves...

31 august 2021

Med denne release tager vi endnu et skridt imod, at ingen kunde skal gå forgæves til en butik med Ka-ching. Udover at man naturligvis kan bestille online produkter i butikken, kan man nu også bestille eller reservere produkter fra andre butikker i kæden.

Det betyder at vores Reserve & Collect og Click & Collect fra web til butik, nu er blevet udvidet til også at håndtere fra butik til butik. Så nu er det slut med at ekspedienten skal ringe rundt for at finde varen - den kan bare bestilles eller reserveres direkte fra butikken - og så kan kunden afhente varen i den butik som har den på lager.

Vi introducerer også Ship from Store, så det ønskede produkt kan bestilles og sendes fra en anden butik, end den som kunden er i. Det betyder at alle butikker i princippet kan operere som distribuerede fjernlagre og dermed øge omsætningshastigheden i butikkerne.

Vi nægter at lade folk gå forgæves til en butik!

Fire gange så meget Ka-ching

29 juli 2021

Ka-ching har nu hele fire apps i App Store. Den mest centrale udover Ka-ching POS, er Ka-ching Stock appen. Et vigtigt redskab når der skal modtages varer og holdes status. Ka-ching POS kan mange ting, men visse ting skal man lade specialisterne om. Derfor er der de tre andre Ka-ching apps, som har hver sin funktionalitet indenfor lagerstyring, overblik og kundeskærm. 

Gik du glip af omnichannel konferencen? Her er 3 key takeaways

29 juni 2021

Det var et stærkt talerfelt, som var i spotlightet til årets omnichannel-konference. Censuum kunne fortælle om, hvorfor det ikke længere er nok kun at være online, Babysam havde fokus på, hvad der skal til for at give kunderne det, de gerne vil have, og futurist Anne Skare tilbød et kig ind i retail-fremtiden.


Vis mere