Ka-ching version 23

Ka-ching introducerer en smartere måde at bruge gavekort på

Ka-ching release 23 er ude nu, og den indeholder væsentligt flere muligheder ved brug og håndtering af gavekort. Du får nemmere, hurtigere og bedre overblik over dine udstedte gavekort – og det bliver endnu lettere for dine kunder at bruge gavekort hos dig.

Med den nye release i Ka-ching, får du et hurtigt og nemt overblik over dine gavekort, ligesom din arbejdsgang ved brug af gavekort bliver væsentligt mere ligetil.

Du kan enten søge på gavekortsnummer, eller den e-mail som gavekortet er udstedt til. Det giver dig et hurtigt og nemt overblik over den enkelte kundes gavekort. Både de aktive og de brugte.

Vigtige ændringer i måden hvorpå gavekort håndteres:

  • Du kan nu søge på gavekortskode.
  • Du får hurtigt overblik over gavekort, der er købt af hver enkelt kunde og på hver enkelt mailadresse.
  • Du kan nemt og hurtigt se historik på gavekort.
  • Du kan nemt trække en liste over dine udstedte gavekort, og sende dem direkte til dit økonomisystem, eksempelvis E-conomic.
  • Automatisk håndtering af gebyrer i forbindelse med udbetaling af gavekort.

Lovmæssige krav til brugen af gavekort

Lovgivningen foreskriver, at du skal kunne verificere dine aktive gavekort. Det overblik får du nemt og hurtigt med den nye release.

Du får også mulighed for, at dine kunder kan returnere og få udbetalt ubrugte gavekort. Om du tager gebyr for det eller ej, er op til dig. Når først dine regler er sat op, bliver det helt automatisk håndteret i systemet, og du slipper for at bruge ekstra tid på det administrative omkring gavekortene.

Husk dog, at du skal informere dine kunder om det, hvis du vælger at tage et gebyr for at få gavekort udbetalt.

Derudover er det et lovmæssigt krav, at du året efter udløb af et gavekort, skal give mulighed for at få udbetalt beløbet gebyrfrit. Det styres også helt automatisk i Ka-ching POS.

Samlet set bliver det altså endnu nemmere for dig at håndtere dine gavekort – uanset om de bliver brugt rettidigt eller ej.

 

Ny salgsintegration til E-conomic

Der er tilføjet en ny salgsintegration til E-conomic, det giver dig mulighed for at sende faktura til dine kunder via E-conomic. Du kan altså tilbyde mulighed for faktura betaling til dine kunder. Det er særligt smart, hvis du handler med B2B salg.

Du tilknytter blot en B2B kunde til din kurv i Ka-ching og vælger fakturabetaling, hvorefter E-conomic automatisk opretter og udskriver en faktura.

Integrationen giver dig også mulighed for at slå B2B kundeinformationer, som eksempelvis kredit max, balance, skyldig saldo og blokering af salg, direkte op fra E-conomic.

Du skal dog være opmærksom på, at denne funktion kræver lidt ekstra opsætning, som vi gerne hjælper dig med. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til funktionen, eller bare gerne vil have sat den op.

 

Sidst men ikke mindst…

Husk, at du kan læse alle Release Notes lige her, og du kan opdatere til seneste version via Apple App Store.

 

Vil du vide mere om den nye version 23 eller Ka-ching generelt?
Tag fat i Thomas Damgren for en gratis demo.
Thomas Damgren
+45 71 995 985
thomas@ka-ching.dk

          

Retail trends du skal være opmærksom på i 2024

Det er efterhånden et par måneder siden, at vi skrev 2024 i kalenderen, og du har nok allerede lagt mærke til diverse trends. Er du nysgerrig på trends i 2024, så læs med her og bliv klogere på, hvad der rører sig, og hvilke trends du skal holde øje med.

Hvilken indflydelse har Covid 19 haft på danske butikker, og hvordan ser det ud i 2024?

Nævner man i 2024 ordet 'Corona', så er det for de fleste mennesker ikke længere den ellers så kendte mexicanske øl, man kommer til at tænke på. Nej, man tænker selvfølgelig på pandemien i 2020 og de efterfølgende år, hvor hverdagen blev vendt på hovedet og vores vaner ændrede sig markant. Det påvirkede især   detailhandlen markant. Dengang, under de første nedlukninger oplevede danske butikker en strøm af udfordringer. Fysiske butikker stod tomme og mange måtte hurtigt tilpasse sig den nye virkelighed og tænke i nye og innovative baner for at overleve. Her valgte mange at investere i deres online tilstedeværelse for at overleve.

Hvordan forholder din virksomhed sig til de stigende MobilePay priser?

I lyset af MobilePays prisstigninger har flere virksomheder inden for detailhandelen reageret ved at genoverveje deres brug af betalingsløsningen. Har du tænkt over, hvordan du og din virksomhed ønsker at forholde jer til ændringen? Læs om hvordan andre virksomheder forholder sig, men også hvordan du skaber brugervenlighed i din butik udover MobilePay.


Vis mere