Velkommen til LABFRESH

Verdens mest innovative herretøjsmærke – LABFRESH vælger Ka-ching POS

Når LABFRESH slår dørene op i deres flagship store i Amsterdam, er det med Ka-ching omnichannel POS som kassesystem.

Verdens mest innovative herretøjsmærke – LABFRESH vælger Ka-ching POS

Shopify og Ka-ching går hånd i hånd

At integrere produkter, varianter, lagerstatus, kunder til et nyt system, er normalt noget man afsætter dage, uger måske måneder - ikke minutter - til. Men fordi Ka-ching har en integration til Shopify, er der rigtig mange ting, som man ikke behøver at bruger energi på. Synkroniseringen i realtid mellem systemerne er det, der uden tvivl kommer til at gøre den daglige drift nem. Selvom man får et nyt POS system skal man kun vedligeholde indholdet ét sted, nemlig i Shopify. 

Det som gjorde udslaget for LABFRESHs valg af Ka-ching POS var den integreret betalingsterminal. Det lyder måske ikke super sexet, men når Ka-ching automatisk sender betalingen over i terminalen minimere man risikoen for fejl. Det samme gør sig gældende når man skal afstemme terminalen og gøre kassen op. Ekspedienter, der har stået med en terminaludskrift, som ikke stemmer overens med kassen, ved hvor vigtigt denne lille ting er for butikken. 

Fysisk lokation er en del af strategien

Det har altid været planen at åbne en flagship store. LABFRESH er inspireret af mærker som Bonobos og Everlane i USA, der begge begge er pure player, født online og salg direkte til kunden. I første første omgang åbner LABFRESH i området omkring Conservatorium Hotel i Amsterdam. Området er blevet et hotspot for herretøj med brands som Suitsupply, Van Gils, Pauw, No Label, Gant, The Society Shop og mange flere. 

Kasper Brandi Petersen, Co-founder udtaler: “Butikkens værdi er ikke kun i salget. På grund af de to etager med store vinduer på en travl gade med meget trafik, er der også en høj markedsføringsværdi i ejendommen. Planen er at udnytte disse vinduer optimalt med videoskærme på begge etager, der viser vores indhold 24/7”.

Fra pure player til omnichannel retailer

“Vi har holdt os tro mod kun at sælge online, men der er bare en hvis grænse for, hvor langt man kan nå med det. Jeg tror ikke længere, det er muligt at skalere et brand udelukkende online – det bliver simpelthen for dyrt” siger Kasper Brandi. 

Selvom Danmark i dag kun udgør omkring 20 procent af omsætningen på de teknologiske skjorter, har stifterne hentet inspiration til en nye strategi hos danske virksomheder som Roccamore og Shaping New Tomorrow. 

“Vi følger samme strategi, så vi vil gerne åbne flagship-butikker i Amsterdam og København så hurtigt som muligt, og så sprede os ud for at skabe awareness omkring vores teknologi og brand. Og det er det, investeringen skal bruges til” siger Kasper Brandi.

Første hollandske kunde 🇳🇱

“Hos Ka-ching glæder vi os utrolig meget til samarbejdet. Labfresh har netop det helt rigtige mindset, et super godt produkt og ikke mindst, et fokus på at sætte kunden i centrum”, udtaler Anders Stentebjerg, CMO & Partner i Ka-ching. Han fortsætter: “Det skal heller ikke være nogen hemmelighed at lande den første kunde i Holland også gør en både stolt og glad”. Amsterdam er blevet Europas hovedstad for fashion og tech, så mon ikke der kommer flere til indenfor nærmeste fremtid.

Om LABFRESH

LABFRESH er stiftet af Lotte Vink og Kasper Brandi Petersen. De er både forretnings- og livspartnere og startede LABFRESH tilbage i 2017 og siden da har de solgt plet- og lugtfrie skjorter til 98 lande. 

LABFRESH er bla. kendt fra Løvens Hule, hvor de forlod den med en investering på 600.000 kroner for 15 procent af virksomheden og en ny investor, Tommy Ahlers. Investeringen steg senere til 8 mio.  kroner med hjælp fra en investeringsfond fra Dubai og en direktør fra Danfoss. 

Besøg deres online univers 

Ka-ching ver. 18 - Ingen kunde må gå forgæves...

31 august 2021

Med denne release tager vi endnu et skridt imod, at ingen kunde skal gå forgæves til en butik med Ka-ching. Udover at man naturligvis kan bestille online produkter i butikken, kan man nu også bestille eller reservere produkter fra andre butikker i kæden.

Det betyder at vores Reserve & Collect og Click & Collect fra web til butik, nu er blevet udvidet til også at håndtere fra butik til butik. Så nu er det slut med at ekspedienten skal ringe rundt for at finde varen - den kan bare bestilles eller reserveres direkte fra butikken - og så kan kunden afhente varen i den butik som har den på lager.

Vi introducerer også Ship from Store, så det ønskede produkt kan bestilles og sendes fra en anden butik, end den som kunden er i. Det betyder at alle butikker i princippet kan operere som distribuerede fjernlagre og dermed øge omsætningshastigheden i butikkerne.

Vi nægter at lade folk gå forgæves til en butik!

Fire gange så meget Ka-ching

29 juli 2021

Ka-ching har nu hele fire apps i App Store. Den mest centrale udover Ka-ching POS, er Ka-ching Stock appen. Et vigtigt redskab når der skal modtages varer og holdes status. Ka-ching POS kan mange ting, men visse ting skal man lade specialisterne om. Derfor er der de tre andre Ka-ching apps, som har hver sin funktionalitet indenfor lagerstyring, overblik og kundeskærm. 

Gik du glip af omnichannel konferencen? Her er 3 key takeaways

29 juni 2021

Det var et stærkt talerfelt, som var i spotlightet til årets omnichannel-konference. Censuum kunne fortælle om, hvorfor det ikke længere er nok kun at være online, Babysam havde fokus på, hvad der skal til for at give kunderne det, de gerne vil have, og futurist Anne Skare tilbød et kig ind i retail-fremtiden.


Vis mere