Velkommen til LABFRESH

Verdens mest innovative herretøjsmærke – LABFRESH vælger Ka-ching POS

Når LABFRESH slår dørene op i deres flagship store i Amsterdam, er det med Ka-ching omnichannel POS som kassesystem.

Verdens mest innovative herretøjsmærke – LABFRESH vælger Ka-ching POS

Shopify og Ka-ching går hånd i hånd

At integrere produkter, varianter, lagerstatus, kunder til et nyt system, er normalt noget man afsætter dage, uger måske måneder - ikke minutter - til. Men fordi Ka-ching har en integration til Shopify, er der rigtig mange ting, som man ikke behøver at bruger energi på. Synkroniseringen i realtid mellem systemerne er det, der uden tvivl kommer til at gøre den daglige drift nem. Selvom man får et nyt POS system skal man kun vedligeholde indholdet ét sted, nemlig i Shopify. 

Det som gjorde udslaget for LABFRESHs valg af Ka-ching POS var den integreret betalingsterminal. Det lyder måske ikke super sexet, men når Ka-ching automatisk sender betalingen over i terminalen minimere man risikoen for fejl. Det samme gør sig gældende når man skal afstemme terminalen og gøre kassen op. Ekspedienter, der har stået med en terminaludskrift, som ikke stemmer overens med kassen, ved hvor vigtigt denne lille ting er for butikken. 

Fysisk lokation er en del af strategien

Det har altid været planen at åbne en flagship store. LABFRESH er inspireret af mærker som Bonobos og Everlane i USA, der begge begge er pure player, født online og salg direkte til kunden. I første første omgang åbner LABFRESH i området omkring Conservatorium Hotel i Amsterdam. Området er blevet et hotspot for herretøj med brands som Suitsupply, Van Gils, Pauw, No Label, Gant, The Society Shop og mange flere. 

Kasper Brandi Petersen, Co-founder udtaler: “Butikkens værdi er ikke kun i salget. På grund af de to etager med store vinduer på en travl gade med meget trafik, er der også en høj markedsføringsværdi i ejendommen. Planen er at udnytte disse vinduer optimalt med videoskærme på begge etager, der viser vores indhold 24/7”.

Fra pure player til omnichannel retailer

“Vi har holdt os tro mod kun at sælge online, men der er bare en hvis grænse for, hvor langt man kan nå med det. Jeg tror ikke længere, det er muligt at skalere et brand udelukkende online – det bliver simpelthen for dyrt” siger Kasper Brandi. 

Selvom Danmark i dag kun udgør omkring 20 procent af omsætningen på de teknologiske skjorter, har stifterne hentet inspiration til en nye strategi hos danske virksomheder som Roccamore og Shaping New Tomorrow. 

“Vi følger samme strategi, så vi vil gerne åbne flagship-butikker i Amsterdam og København så hurtigt som muligt, og så sprede os ud for at skabe awareness omkring vores teknologi og brand. Og det er det, investeringen skal bruges til” siger Kasper Brandi.

Første hollandske kunde 🇳🇱

“Hos Ka-ching glæder vi os utrolig meget til samarbejdet. Labfresh har netop det helt rigtige mindset, et super godt produkt og ikke mindst, et fokus på at sætte kunden i centrum”, udtaler Anders Stentebjerg, CMO & Partner i Ka-ching. Han fortsætter: “Det skal heller ikke være nogen hemmelighed at lande den første kunde i Holland også gør en både stolt og glad”. Amsterdam er blevet Europas hovedstad for fashion og tech, så mon ikke der kommer flere til indenfor nærmeste fremtid.

Om LABFRESH

LABFRESH er stiftet af Lotte Vink og Kasper Brandi Petersen. De er både forretnings- og livspartnere og startede LABFRESH tilbage i 2017 og siden da har de solgt plet- og lugtfrie skjorter til 98 lande. 

LABFRESH er bla. kendt fra Løvens Hule, hvor de forlod den med en investering på 600.000 kroner for 15 procent af virksomheden og en ny investor, Tommy Ahlers. Investeringen steg senere til 8 mio.  kroner med hjælp fra en investeringsfond fra Dubai og en direktør fra Danfoss. 

FAQ
1. Hvad var afgørende for LABFRESHs valg af Ka-ching POS til deres flagship store?

- LABFRESH valgte Ka-ching POS til deres flagship store på grund af den integrerede betalingsterminal, som reducerer risikoen for fejl og forenkler kasseafstemningen, samt den realtids-synkronisering mellem Shopify og Ka-ching, som gør den daglige drift nemmere.

2. Hvorfor valgte LABFRESH at åbne en fysisk butik, selvom de tidligere var en pure player online?

- LABFRESH valgte at åbne en fysisk butik som en del af deres strategi for at ekspandere deres brand og skabe awareness omkring deres teknologi og produkter. De blev inspireret af lignende brands i USA og ønskede at udnytte butikkens markedsføringsværdi samt at tilbyde kunderne en omnichannel oplevelse.

3. Hvad er LABFRESHs plan for deres fremtidige ekspansion?

- LABFRESH planlægger at åbne flagship-butikker i Amsterdam og København for at skabe awareness om deres brand og teknologi samt at sprede sig ud i flere lande. Deres investeringer vil blive brugt til denne ekspansion og fokus på at sætte kunden i centrum.

Retail trends du skal være opmærksom på i 2024

Det er efterhånden et par måneder siden, at vi skrev 2024 i kalenderen, og du har nok allerede lagt mærke til diverse trends. Er du nysgerrig på trends i 2024, så læs med her og bliv klogere på, hvad der rører sig, og hvilke trends du skal holde øje med.

Hvilken indflydelse har Covid 19 haft på danske butikker, og hvordan ser det ud i 2024?

Nævner man i 2024 ordet 'Corona', så er det for de fleste mennesker ikke længere den ellers så kendte mexicanske øl, man kommer til at tænke på. Nej, man tænker selvfølgelig på pandemien i 2020 og de efterfølgende år, hvor hverdagen blev vendt på hovedet og vores vaner ændrede sig markant. Det påvirkede især   detailhandlen markant. Dengang, under de første nedlukninger oplevede danske butikker en strøm af udfordringer. Fysiske butikker stod tomme og mange måtte hurtigt tilpasse sig den nye virkelighed og tænke i nye og innovative baner for at overleve. Her valgte mange at investere i deres online tilstedeværelse for at overleve.

Hvordan forholder din virksomhed sig til de stigende MobilePay priser?

I lyset af MobilePays prisstigninger har flere virksomheder inden for detailhandelen reageret ved at genoverveje deres brug af betalingsløsningen. Har du tænkt over, hvordan du og din virksomhed ønsker at forholde jer til ændringen? Læs om hvordan andre virksomheder forholder sig, men også hvordan du skaber brugervenlighed i din butik udover MobilePay.


Vis mere