3 retail-trends du skal være opmærksom på i 2023
Kalenderen skriver 2023, og du er sikkert allerede i gang med en hektisk start på året. Udsalg, årsafslutning og planlægning af det nye år.
Den nye forside i version 15 indeholder tre nye features som gør Ka-ching POS endnu mere fleksibel og brugervenlig for både butikker og ekspedienter - især for butikker med mange produkter. Man kan nemt og hurtigt skabe sig et overblik, der er tilpasset den enkelte butikskædens behov og understøtte salgsprocessen. Læs med her for at finde ud af hvordan.
Ekspedienternes behov for genveje kan være afhængig af hvilken branche, man er i og hvilken type butik, man har. Nu kan man selv vælge de vigtigste features og have dem liggende som noget af det første på forsiden. De kan let tilføjes og fjernes, så man kan have fokus på lige præcis de områder der er vigtige og mest brugte i ens butik.
Har man en eksempelvis en kundekreds, som benytter sig meget af Click & Collect, er det en fordel, at man let og hurtigt kan få ekspederet de ordrer, der ligger i POS. Så er de klar i butikken til når kunderne afhenter. En genvej til et kundeopslag er også relevant at kunne tilgå hurtigt, når man står sammen med kunden i en salgssituation.
En anden fordel ved den personaliserbare forside er, at man kan tilpasse den efter sæson og udsalg. I travle perioder som Black Friday, jul, påske og under øvrige begivenheder, kan man fremhæve lige præcis de elementer, som man bruger mest. Under juleudsalget kan det være genveje med fokus på fx gavekort og returnering af varer, som er relevante. Der er i alt 19 forskellige features, som man kan sætte ind som genveje, heriblandt:
Som en personaliseret udgave kan butikken selv gå ind og vælge specifikke produkter der skal være fokus på. Det kan være man vil højne salget af en bestemt vare, og kan dermed lade det være top-of-mind hos ekspedienterne ved at vise det hver gang de åbner POS’en. Nye produkter kan også være relevante at have fokus på, og er dermed relevante at vise på forsiden.
Under sektionen med udvalgte produkter vil man kunne se de mest solgte produkter for en given periode. Det kan være for den enkelte dag, uge eller måned. Produkterne er udvalgte af systemet selv og baseret på salgshistorikken for den enkelte butik.
Den nye forside er udviklet på baggrund af kundeønsker og med den gentænkte proces og det nye flow bliver det lettere for butikkerne at få deres helt eget kassesystem som understøtter lige præcis deres salg. Vil du høre mere om hvordan Ka-ching POS kan booste salget i din virksomhed, er du velkommen til at kontakte Thomas Damgren for en gratis demo.
![]() |
Kontakt osThomas Damgren+45 71 995 985 thomas@ka-ching.dk |
---|
Kalenderen skriver 2023, og du er sikkert allerede i gang med en hektisk start på året. Udsalg, årsafslutning og planlægning af det nye år.
Ka-ching release 23 er ude nu, og den indeholder væsentligt flere muligheder ved brug og håndtering af gavekort. Du får nemmere, hurtigere og bedre overblik over dine udstedte gavekort – og det bliver endnu lettere for dine kunder at bruge gavekort hos dig.
Sommeren er forbi – og mange af os er tilbage og knokler for vores forretning igen. Vi har brugt den sidste måned på at sikre dig bedre salgsmuligheder. Det har vi gjort ved at lave integration mellem Zalando aka Connected Retail og Ka-ching POS. På den måde kan du skabe flere kunder med en lille indsats. Med den nye integration er din Ka-ching POS stadig fuldt opdateret indenfor lagerbeholdning, når du sælger en vare gennem Connected Retail.