Redesign

Nyt User Interface (UI)

Målet med det nye design
Vi bestræber os hele tiden på at gøre Ka-ching endnu bedre. Vores User interface har derfor fået en overhaling, så det kan følge med de seneste design standarder, der især udvikler sig hurtigt inden for apps. Målet med redesignet af Ka-ching user interfacet er at løfte det visuelle udtryk og at optimere navigationen. Det er gennemtænkt både til iPad og iPhone, så Ka-ching altid er let tilgængeligt og anvendeligt.

Konsekvent user interface

Med det nye design gør vi os ekstra umage med at holde user interfacet konsekvent. Derfor er der sat design stickersheets op, der skal hjælpe os med at arbejde mere komponent baseret. Det dækker over typografi, spacing, farver, ikoner og UI elementer. Tilsammen giver det en bedre og mere konsekvent oplevelse gennem hele user interfacet. 

iOS komponenter

Da vi er en app, der kun er tilgængelig på iOS, så giver det god mening at benytte os af noget af det arbejde, som Apple har lavet til deres produkter. Derfor anvender vi standard iOS komponenter i vores design og udvikling, så vi er opdateret på den seneste udvikling inden for apps, som mange brugere er vant til. Det gør også, at vi i fremtiden hurtigere vil kunne opdaterer dele af UI’et, så det understøtter Apples Human Interface anbefalinger.

Designmæssige overvejelser

Ka-ching er et værktøj, og derfor har vi gjort det visuelle så simpelt som muligt, så det er vores kunders content der træder frem. Vi vil fremhæve det vigtige og undgå diverse støj, der kan forringe brugeroplevelsen. Det skal være nemt og overskueligt at bruge Ka-ching - derfor er vores vision altid, at det er brugeren og dermed ekspedienten, der er i fokus.

Ekspedient menuen er også blevet nytænkt, hvor den nu sidder oppe til højre for søgefeltet. Det er helt generelt i appen, at vi gerne vil have en skalérbar løsning, som kan rumme nye features ude i fremtiden. Ved dette tilfælde har vi gjort plads til, at vi kan tilføje og gruppere features i en liste.

Bundmenuen er endnu et nyt tiltag i appen. Det er efterhånden blevet standarden i de forskellige consumer apps, og det er også blevet taget godt imod af brugere i verden. Mobilskærme bliver større og større, og det skal vores apps også kunne tilpasse sig til. Vi håber på, at bundmenuen er med til at gøre navigationen i appen mere intuitiv, så man altid ved hvorhenne man er. Det er både muligt at swipe på hele skærmen (som det er muligt nu) for at navigere i appen, men også at trykke på de tre ikoner: Products, basket og pay.

Et UI i udvikling 

Bare rolig. Der kommer endnu mere. Vi har været en smule forsinket, men vi arbejder stærkt på at få den sidste del af UI’et. Vi har  fokuseret på de tre sider i bundmenuen + kundeprofil + burgermenuen og ekspedientmenuen. Det vil sige, at UI’et i en periode kommer til at have nogle af de gamle UI elementer med, som senere vil blive rullet ud af appen.

 

Tjekliste til Black Friday 2024: Er din butik klar?

Vi er i November måned og det betyder, at Black Friday og julesalget er lige om hjørnet. For detailhandlen er det nu, der skal planlægges, så du er bedst muligt forberedt i en tid, der kan være hård at komme igennem.

Er din butik klar?

Vi har lavet en praktisk tjekliste med 8 vigtige forberedelser, der kan hjælpe dig og dit personale med at skabe en problemfri oplevelse for kunderne og i sidste ende optimere salget.

Vidste du, at du kan prøve Ka-ching POS helt gratis?

Detailhandel bliver stadig mere og mere digital, og derfor er det vigtigt at vælge det rette Point of Sale (POS) system, der kan håndtere både online og fysiske salg. Hos Ka-ching har vi udviklet et avanceret POS-system, der ikke blot er robust og alsidigt, men også tilgængeligt i en gratis version, så du kan teste det, før du forpligter dig. Vores gratis version af Ka-ching POS kan downloades fra App Store, og giver dig mulighed for at udforske vores system i et testmiljø for at se, om det opfylder dine forretningsbehov.

Ka-ching - det måske bedste alternativ til Shopify POS

I en tid hvor detailhandel konstant udvikler sig, er der en stigende tendens blandt forbrugere og virksomheder til at prioritere brugervenlighed og omnichannel-oplevelser. Forbrugerne forventer nu en problemfri og ensartet oplevelse på tværs af alle kanaler, hvad enten de handler online eller i fysiske butikker. Detailhandlere søger derfor POS-systemer, der ikke kun er intuitive og lette at bruge, men også kan integrere forskellige salgskanaler effektivt. Dette skift har gjort det nødvendigt for detailhandlere at vælge POS-løsninger, der kan levere på disse krav, såsom Shopify POS og Ka-ching POS.


Vis mere