Redesign

Nyt User Interface (UI)

Målet med det nye design
Vi bestræber os hele tiden på at gøre Ka-ching endnu bedre. Vores User interface har derfor fået en overhaling, så det kan følge med de seneste design standarder, der især udvikler sig hurtigt inden for apps. Målet med redesignet af Ka-ching user interfacet er at løfte det visuelle udtryk og at optimere navigationen. Det er gennemtænkt både til iPad og iPhone, så Ka-ching altid er let tilgængeligt og anvendeligt.

Konsekvent user interface

Med det nye design gør vi os ekstra umage med at holde user interfacet konsekvent. Derfor er der sat design stickersheets op, der skal hjælpe os med at arbejde mere komponent baseret. Det dækker over typografi, spacing, farver, ikoner og UI elementer. Tilsammen giver det en bedre og mere konsekvent oplevelse gennem hele user interfacet. 

iOS komponenter

Da vi er en app, der kun er tilgængelig på iOS, så giver det god mening at benytte os af noget af det arbejde, som Apple har lavet til deres produkter. Derfor anvender vi standard iOS komponenter i vores design og udvikling, så vi er opdateret på den seneste udvikling inden for apps, som mange brugere er vant til. Det gør også, at vi i fremtiden hurtigere vil kunne opdaterer dele af UI’et, så det understøtter Apples Human Interface anbefalinger.

Designmæssige overvejelser

Ka-ching er et værktøj, og derfor har vi gjort det visuelle så simpelt som muligt, så det er vores kunders content der træder frem. Vi vil fremhæve det vigtige og undgå diverse støj, der kan forringe brugeroplevelsen. Det skal være nemt og overskueligt at bruge Ka-ching - derfor er vores vision altid, at det er brugeren og dermed ekspedienten, der er i fokus.

Ekspedient menuen er også blevet nytænkt, hvor den nu sidder oppe til højre for søgefeltet. Det er helt generelt i appen, at vi gerne vil have en skalérbar løsning, som kan rumme nye features ude i fremtiden. Ved dette tilfælde har vi gjort plads til, at vi kan tilføje og gruppere features i en liste.

Bundmenuen er endnu et nyt tiltag i appen. Det er efterhånden blevet standarden i de forskellige consumer apps, og det er også blevet taget godt imod af brugere i verden. Mobilskærme bliver større og større, og det skal vores apps også kunne tilpasse sig til. Vi håber på, at bundmenuen er med til at gøre navigationen i appen mere intuitiv, så man altid ved hvorhenne man er. Det er både muligt at swipe på hele skærmen (som det er muligt nu) for at navigere i appen, men også at trykke på de tre ikoner: Products, basket og pay.

Et UI i udvikling 

Bare rolig. Der kommer endnu mere. Vi har været en smule forsinket, men vi arbejder stærkt på at få den sidste del af UI’et. Vi har  fokuseret på de tre sider i bundmenuen + kundeprofil + burgermenuen og ekspedientmenuen. Det vil sige, at UI’et i en periode kommer til at have nogle af de gamle UI elementer med, som senere vil blive rullet ud af appen.

 

Retail trends du skal være opmærksom på i 2024

Det er efterhånden et par måneder siden, at vi skrev 2024 i kalenderen, og du har nok allerede lagt mærke til diverse trends. Er du nysgerrig på trends i 2024, så læs med her og bliv klogere på, hvad der rører sig, og hvilke trends du skal holde øje med.

Hvilken indflydelse har Covid 19 haft på danske butikker, og hvordan ser det ud i 2024?

Nævner man i 2024 ordet 'Corona', så er det for de fleste mennesker ikke længere den ellers så kendte mexicanske øl, man kommer til at tænke på. Nej, man tænker selvfølgelig på pandemien i 2020 og de efterfølgende år, hvor hverdagen blev vendt på hovedet og vores vaner ændrede sig markant. Det påvirkede især   detailhandlen markant. Dengang, under de første nedlukninger oplevede danske butikker en strøm af udfordringer. Fysiske butikker stod tomme og mange måtte hurtigt tilpasse sig den nye virkelighed og tænke i nye og innovative baner for at overleve. Her valgte mange at investere i deres online tilstedeværelse for at overleve.

Hvordan forholder din virksomhed sig til de stigende MobilePay priser?

I lyset af MobilePays prisstigninger har flere virksomheder inden for detailhandelen reageret ved at genoverveje deres brug af betalingsløsningen. Har du tænkt over, hvordan du og din virksomhed ønsker at forholde jer til ændringen? Læs om hvordan andre virksomheder forholder sig, men også hvordan du skaber brugervenlighed i din butik udover MobilePay.


Vis mere