TAS, Episerver og Ucommerce integration, produkt attributter og meget mere

Release version 11 🚀

Efteråret er over os, og vi er klar med version 11 af Ka-ching lige i tide til Black Friday og juleshopping 🎄

💵 TAS

Med version 11 har vi gjort det muligt at skifte til en hel ny tilstand – Tablet Assisted Selleing (TAS). 

TAS funktionen er tilgængelig i hele butikken – både for ekspedienter og kunder. Når TAS er slået til, er det muligt at scanne stregkode gennem enhedens indbygget kamera. Alt, man skal gøre, er blot at trykke på stregkode-ikonet i øverste højre hjørne. 

Når stregkoden er scannet, vil alle informationer om det specifkke produkt vise sig i et pop-op vindue. På den måde kan ekspedienten være klar med produktdetaljer på ingen tid.

⚙️ Integration med Episerver

Vi er nu integreret med Episerver. Denne Episerver udvidelse har til formål at gøre det lettere at bruge Episerver Commerces muligheder og informationer som et salgsværktøj i butikken.

Når udvidelsen er installeret, tracker den ændringer i handelsdata, og hvis den er konfigureret med import-URL'er, sender den de opdaterede data til Ka-ching.

Integrationen til Episerver er en open source og kan hentes fra Github. Den vil ligeledes snart være tilgængelig fra Episerver Marketplace. Du kan lære mere om integrationen her:

⚙️ Integration med Ucommerce

Vores integration med Episerver er ikke den eneste integration, vi kan præsentere i denne release. Med version 11 har Ka-ching nu også en integration med Ucommerce.

Gemmen integrationen med Ucommerce synkroniseres produkter og karagorier fra Ucommerce automatisk til Ka-ching. Konfigurationen overfører en kortlægning over Ucommerce prisgrupper til Ka-chings markeder samt Ucommerce kulturkoder til Ka-chings sprogkoder.

Ucommerce integrationen er en open source og kan downloades fra GitHub.

🏷 Product Attributes

Du kan med vores nye version tilføje attributter til dine produkter fra Back Office. Attributterne vil være synlige på samme måde som resten af produktdetaljerne. En produktatribut kunne være farve, størrelse eller materiale.

🌁 Manageable pictures

Det er nu muligt at konfigurere, hvordan produktbilleder er skaleret. Billederne kan skaleres automatisk for at optimere produktfremvisningen.

🖥 Advanced Back Office

Back Office har en sektion til 'avanceret konfigureringer'. Denne vil typisk blive brugt til at konfigurere og monitorere integrationer til eksterne systemer. Vi har flyttet to nye funktioner fra 'Modules' til en selvstændig side under 'Avanceret'-sektionen. På nuværende tidspunkt dækker den avanceret konfiguration over:

  • Import-integrationer
  • Export integrationer (webhooks)
  • Runtime integrationer
  • Shopify integrationer 
  • Email integrationer

Og som altid... 

Husk at opdatere alle dine Ka-ching apps og check, at de alle kører på samme version.

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere