Martin Sandvad, CEO & Partner

Vejen til omnichannel er brolagt med?

Som softwarefirma er enhver release en kærkommen lejlighed til lige at stoppe op og mærke efter, om man er på rette vej med det, man ønsker at opnå. Man lærer undervejs og opdager ting, som man ikke har lagt mærke til før eller måske har taget for givet. Noget af det jeg har lært undervejs, er vigtigheden af synlighed – helt ned på den enkelte vare. 

Omnichannel er et komplekst fænomen og noget, som mange virksomheder har svært ved at tackle. Meget ofte drejer det sig om den “usynlige” komponent – nemlig den enkelte vare. I en stor organisation med flere lagrer og adskillige butikker bliver den enkelte vare ofte usynlig for organisationen og dermed uhåndgribelig. Man fokuserer ofte på vareflow og mængder, da kompleksiteten bliver for uoverskuelig på enkelt vareniveau. 

Men i mødet med kunden, og ønsket om en specifik vare, er det nødvendigt at få bragt fokus på den enkelte vare. Det er her, omnichannel for alvor står sin prøve – og hvor synligheden af den enkelte vare bliver det, der kan få det hele til at fungere.

I Ka-ching release 16 sætter vi fokus på den enkelte vare, så hver enkelt ekspedient har mulighed for – direkte i dialogen med kunden – at få et overblik over placeringen af den enkelte vare. Så selv varer, som ikke er i ekspedientens direkte synsfelt, bliver gjort synlige…

27 %

af alle kunder forlader en butik uden en ønsket vare, blot fordi den ikke var tilgængelig på hylden i den givne butik!

Vi ønsker at afhjælpe det faktum, at op mod 27% af alle kunder forlader en butik uden en ønsket vare, blot fordi den ikke var tilgængelig på hylden i den givne butik!

Det taler ind i den overordnede historie, hvor vi ønsker at gøre købmanden digital. I århundreder har købmænd levet af at sælge det, de havde på hylderne til de folk, som kom ind i butikken. Den tid er forbi! I dag skal man i butikken kunne sælge alt, hvad firmaet udbyder, uagtet om man har det på hylden eller ej. Her spiller visualiseringen en afgørende rolle, for hvis købmanden ikke har mulighed for at dele sin skærm med kunden eller har en begrænset visual produktpræsentation på skærmen, så kommer salget ikke til at ske – og det har kun 16% af retailere i dag…

I virkeligheden er det simpelt. Købmanden skal kunne sælge alle produkter fra hele varelageret, uagtet hvor varen fysisk befinder sig, overalt i butikken – og det kan man med Ka-ching.

Vil du vide mere om omnichannel
eller Ka-ching generelt?
Martin Sandvad
CEO & Partner
+45 71 995 985
martin@ka-ching.dk

Fire gange så meget Ka-ching

29 juli 2021

Ka-ching har nu hele fire apps i App Store. Den mest centrale udover Ka-ching POS, er Ka-ching Stock appen. Et vigtigt redskab når der skal modtages varer og holdes status. Ka-ching POS kan mange ting, men visse ting skal man lade specialisterne om. Derfor er der de tre andre Ka-ching apps, som har hver sin funktionalitet indenfor lagerstyring, overblik og kundeskærm. 

Gik du glip af omnichannel konferencen? Her er 3 key takeaways

29 juni 2021

Det var et stærkt talerfelt, som var i spotlightet til årets omnichannel-konference. Censuum kunne fortælle om, hvorfor det ikke længere er nok kun at være online, Babysam havde fokus på, hvad der skal til for at give kunderne det, de gerne vil have, og futurist Anne Skare tilbød et kig ind i retail-fremtiden.

Spænder dit systemlandskab ben for dine visioner?

14 juni 2021

IT systemer skulle gerne kunne understøtte visionen for dit brand og ikke begrænse det. Pace Layered Architecture er brobygning mellem der, hvor du gerne vil have dit brand hen, og det system som skal håndtere opgaven. 


Vis mere