Martin Sandvad, CEO & Partner

Vejen til omnichannel er brolagt med?

Som softwarefirma er enhver release en kærkommen lejlighed til lige at stoppe op og mærke efter, om man er på rette vej med det, man ønsker at opnå. Man lærer undervejs og opdager ting, som man ikke har lagt mærke til før eller måske har taget for givet. Noget af det jeg har lært undervejs, er vigtigheden af synlighed – helt ned på den enkelte vare. 

Omnichannel er et komplekst fænomen og noget, som mange virksomheder har svært ved at tackle. Meget ofte drejer det sig om den “usynlige” komponent – nemlig den enkelte vare. I en stor organisation med flere lagrer og adskillige butikker bliver den enkelte vare ofte usynlig for organisationen og dermed uhåndgribelig. Man fokuserer ofte på vareflow og mængder, da kompleksiteten bliver for uoverskuelig på enkelt vareniveau. 

Men i mødet med kunden, og ønsket om en specifik vare, er det nødvendigt at få bragt fokus på den enkelte vare. Det er her, omnichannel for alvor står sin prøve – og hvor synligheden af den enkelte vare bliver det, der kan få det hele til at fungere.

I Ka-ching release 16 sætter vi fokus på den enkelte vare, så hver enkelt ekspedient har mulighed for – direkte i dialogen med kunden – at få et overblik over placeringen af den enkelte vare. Så selv varer, som ikke er i ekspedientens direkte synsfelt, bliver gjort synlige…

27 %

af alle kunder forlader en butik uden en ønsket vare, blot fordi den ikke var tilgængelig på hylden i den givne butik!

Vi ønsker at afhjælpe det faktum, at op mod 27% af alle kunder forlader en butik uden en ønsket vare, blot fordi den ikke var tilgængelig på hylden i den givne butik!

Det taler ind i den overordnede historie, hvor vi ønsker at gøre købmanden digital. I århundreder har købmænd levet af at sælge det, de havde på hylderne til de folk, som kom ind i butikken. Den tid er forbi! I dag skal man i butikken kunne sælge alt, hvad firmaet udbyder, uagtet om man har det på hylden eller ej. Her spiller visualiseringen en afgørende rolle, for hvis købmanden ikke har mulighed for at dele sin skærm med kunden eller har en begrænset visual produktpræsentation på skærmen, så kommer salget ikke til at ske – og det har kun 16% af retailere i dag…

I virkeligheden er det simpelt. Købmanden skal kunne sælge alle produkter fra hele varelageret, uagtet hvor varen fysisk befinder sig, overalt i butikken – og det kan man med Ka-ching.

Vil du vide mere om omnichannel
eller Ka-ching generelt?
Martin Sandvad
CEO & Partner
+45 71 995 985
martin@ka-ching.dk

Sælg på Zalando – flere kunder med lille indsats

Sommeren er forbi – og mange af os er tilbage og knokler for vores forretning igen. Vi har brugt den sidste måned på at sikre dig bedre salgsmuligheder. Det har vi gjort ved at lave integration mellem Zalando aka Connected Retail og Ka-ching POS. På den måde kan du skabe flere kunder med en lille indsats. Med den nye integration er din Ka-ching POS stadig fuldt opdateret indenfor lagerbeholdning, når du sælger en vare gennem Connected Retail.

Så er den her: Ka-ching Connector app til Shopify

Ka-ching release 21 er landet og klar til download og denne her nyhed har vi glædet os til at dele! Vores integration til Shopify er nemlig testet og køreklar – lige til at installere. Vi deler 9 fordele ved integrationen og giver en lille opdatering på nogle af de andre nye funktioner i denne release.

Ka-ching er blevet opkøbt af RelateIT

Ka-ching er netop blevet købt af RelateIT’s søster-selskab, XtensionIT, der har fokus på egne softwareprodukter.

RelateIT har mange års erfaring med at hjælpe detailvirksomheder med at implementere IT-løsninger, der effektiviserer forretningen og skaber grobunden for vækst. Vores detail-konsulenter er specialister i at gennemgå processer fra indkøb over lager til salg og sammensætter den løsning, der passer til den enkelte forretning. Dét gælder, uanset om det drejer sig om en stor eller lille virksomhed.  


Vis mere