Ditur.dk x Ka-ching POS

Fra pure player til omnichannel retail

DitUr.dk er så stærkt et brand, at det på kun syv år er blevet Danmarks største online forhandler af ure. Bag virksomheden står tvillingerne Mikkel og Kasper Dissing, som altid har drømt om at åbne en fysisk butik, og i maj 2021 slog de dørene op til deres butik med Ka-ching POS som kassesystem.

Et setup der forener Diturs brand i én samlet løsning med Ka-ching

Ka-ching har skabt en skræddersyet løsning til Ditur, der harmonisk integrerer Diturs brand i én enkelt platform, der lader Ditur sælge på tværs af platforme. Med fokus på brugervenlighed og genkendelighed har Ka-ching udviklet et interface, der ikke blot er intuitivt, men også gør det nemt for medarbejdere, at navigere i systemet. Hver funktion og detalje er designet med henblik på at gøre kundeoplevelsen nem og effektiv, samtidig med at Diturs brand bliver fremhævet på bedst mulige måde. Dette sikrer, at Diturs kunder får en konsekvent og tilfredsstillende oplevelse, både online og i butikken.

Vidste du...

...at trafikken til et brands webshop øges med 37% ved en åbning af en fysisk lokation. Det skyldes blandt andet øget opmærksomhed til brandet og flere søgninger på brandnavnet.

Løsningen

Ka-ching POS

Det var vigtigt for DitUr.dk at finde et kasseapparat, som kunne smelte en velfungerende webshop sammen med et fysisk univers. Valget faldt på Ka-ching POS, som nemt kunne integreres med deres webshop: “Det er en tro kopi af vores webshop, som ligger nede i vores kassesystem”, siger Theis Hollænder, som især er glad for brugervenligheden: “Har du haft en telefon i hånden før og hentet en app, så kan du finde ud af at bruge det”.

I videoen kan du høre storemanager Theis Hollænder fortælle om de tre største grunde til at DitUr.dk valgte Ka-ching POS. Her nævner han blandt andet synergien med deres online del og så mobiliteten som årsager til valget:

Book en demo eller prøv gratis

Er du klar til at komme i gang med Ka-ching?

Gør som vores Ditur, Basic&More og vores andre kunder - prøv vores system kvit og frit eller book en gratis demo.

Drømmen

Fuld omnichannel

Butikken på Store Torv i Aarhus var den sidste kanal DitUr.dk manglede for at få fuld omnichannel. En fysisk lokation, hvor kunderne kan se, røre og prøve urene, har længe været en drøm for Mikkel og Kasper. “Vi har valgt at rulle ud med vores første butik, som både skal være et forlænget servicegen for online forretningen og samtidig være med til at booste salget online”, siger store manager Theis Hollænder.

Fra teenageværelset til Store Torv

Ditur.dk er succeshistorien om at skabe et stærkt online brand. Startet på et teenageværelse i 2014 og fem år efter står det som så stærkt et online brand, at hele to investorer, Jesper Buch og Jacob Risgaard, træder ind i ejerkredsen efter et besøg i Løvens Hule på DR. I oktober 2020 åbnede virksomheden webshop på det norske marked, og i maj 2021 åbnede de deres første fysiske butik på Store Torv i hjertet af Århus.

Grundlagt

Grundlagt

2014 af Kasper og Mikkel Dissing

Online

Online

Danmark
Norge

Ansatte

Ansatte

30+

Bæredygtighed

Bæredygtighed

Stop plastikspild
Miljøvenlig pakning
Stop papirspild

Butikker

Butikker

Aarhus, Store Torv

Fremtidsplaner

Fremtidsplaner

Butikker i de fire største byer i Danmark

Hurtig tilpasningsevne

Pure players har flere fordele

En af dem er når man som Ditur.dk ikke kommer fra et stort setup, hvor et gammelt og kringlet IT-landskab spænder ben for den vej, man gerne vil tage sit brand.

Det betyder, at det har været nemmere at bygge bro mellem de systemer, som skal håndtere forskellige opgaver, og det giver Ditur.dk nogle konkurrencemæssige fordele. Deres system er mere agilt og kan hurtigere tilpasse sig de ændringer, som kommer udefra i form af krav fra både branche og kunder.

Pace Layered Architecture

Kan du føre dit brands visioner ud i livet?

Måden dine systemer spiller sammen på, er afgørende for, om dit brand kan vokse med dine visioner. Hvis IT-landskabet ikke er indrettet til at reagere hurtigt på nye tiltag og forandringer udefra, så risikerer man at ens brand bliver ligeså tungt som de systemer det er bygget op omkring.

Løsningen er at bygge sit brand op omkring microservices, så man kan vælge 'best of breed' og vælge de systemer der passer bedst til de behov ens virksomhed har.

Det kan du læse mere om her: