Nyheder

Ka-ching er med til at skabe fremtidens butikker

Betalingsløsninger baseret på en personlig chip (RFID), indendørs google street view af butikkerne og magic mirror er nogle af de tech-løsninger, der lige nu er fokus på i RetailTech Lab som ligger i Science City Lyngby. Et omnichannel mobilt kasseapparet bliver også snart præsenteret; Ka-ching har nemlig indgået et samarbejde, der betyder at Ka-ching POS bliver kasseløsningen for et større dansk brand der snart åbner butik i Lab’et.

Ny forside i version 15 giver hurtig adgang til de vigtigste features

Den nye forside i version 15 indeholder tre nye features som gør Ka-ching POS endnu mere fleksibel og brugervenlig for både butikker og ekspedienter - især for butikker med mange produkter. Man kan nemt og hurtigt skabe sig et overblik, der er tilpasset den enkelte butikskædens behov og understøtte salgsprocessen. Læs med her for at finde ud af hvordan.

Detailhandlen er ikke død – den er social

Hvis vi ellers kan komme os over det piskesmæld COVID-19 har givet retail i form af online udvikling, så kunne vi kigge hen mod slutningen af 2020. Her vurderes det nemlig at kunderne kommer til at prioritere oplevelser over pris og produkt når de handler (Kilde: Walker).

Ka-ching A/S annoncerer partnerskab med Episerver

Ka-chings kunder kan fra i dag drage fordel af den første komplette Episerver integration, som skal styrke salget og skabe mere strømlinede omnichannel kundeoplevelser med Ka-ching POS mobile salgsværktøj.

Er Machine Learning relevant for din forretning?

Med version 14 kommer også et nyt feature i form af Machine Learning. Det er kunstig intelligens, som indsamler oplysninger om produktrelationer og dine kunders købsmønstre. I Point of Sale (POS) vil ekspedienterne således opleve at systemet kommer med relevante produktanbefalinger til mersalg. Alt sammen uden at ekspedienten behøver et indgående kendskab til varesortiment og den enkelte kundes præferencer. Men hvornår og hvordan kan Machine Learning skabe værdi?

5 ting du som retailer skal fokusere på efter Covid-19 i 2024

Covid-19 påvirker vores samfund og forbrugsvaner på nye måder i en grad, så det giver mening at tale om “the next normal” frem for “the new normal”. Udviklingen går stærkt, og kun de retailere der formår at finde og fastholde deres kunder, har en chance for at følge med.

KPI: Et værktøj til ekspedienterne

KPI - også kendt som Key Performance Indicators - er et nyt feature i version 14 som har fået et nyt ekspedient dashboard. Her bliver ekspedientens KPI tilgængelige så de løbende kan se hvordan deres salg forløber. Hver ekspedient vil have mulighed for at se tre nøgleområder i forhold til deres salg: Deres egen gennemsnitlige kurvstørrelse, den gennemsnitlige kurvstørrelse for alle sælgere samt det totale salg på dagen.

Sådan har Covid-19 påvirket vores købsvaner (og hvad du kan gøre for at tilpasse din butik efter det)

Vi håbede alle at Covid-19 ville passere hurtigt, men vi skal højest sandsynligt et godt stykke ind i 2021 før vi ikke længere bliver direkte påvirket af den. Og selv derefter vil kundernes nye online købsvaner være en faktor som man er nødt til at forholde sig til. De skelner ikke længere mellem online og in-store, så hvorfor skal du?

Den midlertidige nedlukning i foråret sendte mange handlende på nettet for allerførste gang. For at forstå hvor dramatisk vores købsvaner har ændret sig, skal man kigge på hvor hurtigt e-handel har overtaget den fysiske handel på bare tre måneder (Kilde: Mckinsey). Den udvikling vi har set på området de sidste 10 år er sket på bare tre måneder. Den fortjener en gentagelse: Altså 10 års udvikling på tre måneder.

Ny kundeprofil styrker den vigtige relation til kunden

Den nye kundeprofil i Ka-ching version 14 er med til at styrke den vigtige relation mellem kunde og butik. Aldrig har det været så vigtigt at personalisere hver enkelt transaktion og det er efterhånden noget som den enkelte kunde forventer i en købssituation, både online og in-store.