Vores hidtil stærkeste release

Release version 14 🚀

Sommeren er over os, men inden dagene går op i drinks, strandture og familietid, har vi et nyt release klar til jer! I vores seneste release sætter vi fokus på kendskabet til kunderne. Vores udviklere har arbejdet hårdt, og vi kan nu præsentere næste skridt mod fremtidens omnichannel POS, der gennem Machine Learning og et lækkert nyt UI skal hjælpe dig med at give dine kunder den ultimative købsoplevelse.

Machine Learning

Verdens første kassesystem med indbygget Machine Learning
Gennem brugen af Apples On-device Machine Learning kan Ka-ching nu gøre dig klogere på, hvordan dine kunder handler. På baggrund af kundens samlede kurv kan vi med implementeringen af Machine Learning identificere sammenhænge og anbefale produkter, der er tilpasset den enkelte kurv. Med denne form for AI bliver ekspedienter i stand til at genkende købsmønstre, så de på baggrund af indsigter kan målrette deres betjening, anbefalinger og tilbud til den enkelte kundes kurv. 

Lad os tage et eksempel: En kunde ønsker at købe en flaske Aperol og en liter danskvand. På baggrund af denne sammensætning af varer vil systemet foreslå ekspedienten også at tilbyde en flaske prosecco, idet tidligere indkøb har været forbundet med ingredienserne til opskriften på en Aperol Spritz🍹

Ved at lade anbefalingerne analysere den pågældende kurv, bliver systemets produktanbefalinger klogere og mere præcise - uden at du behøver at træne det aktivt. På den måde får du en masse ekspertviden foræret uden at skulle løfte en finger.

Design

Nyt UI med fokus på overskuelighed
Det skal være nemt og overskueligt at bruge Ka-ching. Vores vision er at give ekspedienterne mest muligt overskud til at levere den bedste kundeservice. Med det nye design har vi derfor gjort os ekstra umage med at holde user interfacet konsekvent. Det er gennemtænkt både til iPad og iPhone, så Ka-ching altid er let tilgængelig og anvendelig. Målet med dette designet er at løfte det visuelle udtryk samt at optimere navigationen gennem blandet andet UI’ets top og bund, kundeopslag og ekspedient-menuen. Ved at anvende standard iOS komponenter i vores design og udvikling, sikrer det nye design ligeledes et overskueligt UI, som er genkendeligt, så alt, ekspedienten skal fokusere på, er at give kunden den bedste købsoplevelse.

Læs mere om det nye UI

KPI

Adgang til ekspedient dashboard direkte fra POS
I vores nye release har vi gjort ekspedientens Key Performance Indicators (KPI) tilgængelige direkte fra vores nye ekspedient-menu, så ekspedienterne hele tiden kan følge med i, hvordan de klarer sig. Det udvalg af KPI’er, som fremgår af ekspedientprofilen, vil være den gennemsnitlige kurvestørrelse, den gennemsnitlige beløb for en kurv, samt det totale salg på dagen.

Ny kundeprofil

Kend dine kunder med vores nye kunde-profil
Foruden den nye fremvisning af ekspedienternes KPI’er præsenterer version 14 en ny kundeprofil, hvorfra det er muligt for ekspedienten at tilgå informationer om den pågældende kunde. På den måde kan ekspedienten hurtigt at få et overblik over kundens tidligere køb i butikken eller hos kæden samt andre informationer, der kan være behjælpelige i deres betjening af kunden.

Og som altid ...

Husk at læse Release Notes og opdatere alle dine Ka-ching-apps, og sørg for, at de er i samme version.

Kontakt os
Thomas Damgren
+45 71 995 985
thomas@ka-ching.dk

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere