Grundlagt
2005 af 9 vestjyske venner
En virksomhed, der vokser så meget som Stauning Whisky, må ikke blive begrænset af deres systemer. Derfor var der nogle helt klare forventninger til et nyt kassesystem.
2005 af 9 vestjyske venner
Danmark, Tyskland, USA og Storbritannien
Ny nordisk produktion med lokale råvarer
Stauning Whiskey er historien om 9 venner, der begyndte at brygge whisky som et hobbyprojekt på den vestjyske hede. I dag laver de prisvindende whisky i deres nybyggede destilleri lidt uden for den lille fiskerby, Stauning, ved vestkysten - heraf navnet "Stauning Whiskey". Her fremstiller de terroir whisky på deres helt egen måde og har opnået global anerkendelse for deres brand.
På destilleriet holder de arrangementer med whiskysmagning og giver rundvisninger, hvor de fortæller om opstarten, processen og udviklingen af de gyldne dråber. Det hele rundes af med et besøg i Stauning Whiskey butikken.
Stauning Whisky er en virksomhed i vækst, og deres kassesystem skal kunne vokse med dem. Stauning Whisky havde lavet et godt forarbejde og havde mange faktorer, som skulle være på plads i forhold til ønsker til deres nye kassesystem. Det skulle spille sammen med de systemer, de allerede har, og så skulle det være langtidsholdbart. Det skulle være intuitivt, så det er nemt at bruge for alle medarbejdere.
Stauning Whisky er ambitiøse omkring deres brand, og kundeoplevelser er afgørende for deres forretning. Under en rundvisning er det vigtigt for dem at kunne lave salg, men det er mindst lige så vigtigt for dem at kunne lave produktopslag når som helst, så de kan vejlede kunderne bedst muligt.
For Stauning Whiskey er Mobilitet en essentiel faktor, for at kunne give kunderne den bedste oplevelse. Når de tager ud med whiskysmagninger samt på messer og festivaler skal det være muligt for dem at sælge på stedet, uden at skulle bruge et midlertidigt kasseapparat. Det kan de med Ka-ching
Med Ka-ching POS i hånden er det nemlig muligt at lave salg på selve rundvisningen og have al information om alle produkterne ved hånden. Kassesystemet indgår som en aktiv del af kundeoplevelsen. Kunderne kan få et tilbud sendt direkte til deres mail, hvis de har behov for at tænke over et salg, og de kan købe online gavekort til whiskysmagninger eller butikken.
Med data i real-tid er det altid tydeligt hvilke produkter, der er tilgængelige, og omnikurven gør det muligt at købe varer fra den fysiske butik og webshoppen på den samme ordre. Alle disse POS funktioner er med til at gøre Stauning Whiskeys drøm til virkelighed.
En af grundene til at Stauning Whisky valgte Ka-ching var alle de muligheder, som ligger i POS’en og den mængde af information, som er tilgængelig via systemet. Det hjælper dem i B2B sammenhæng, når der er information, som skal gennem Staunings Whiskys kunder og ud til slutbrugeren.
Det var ingen sag at sætte Ka-ching op med Shopify, som Stauning Whisky benytter til deres webshop. Alle produktoplysninger bliver hurtigt og nemt overført til Ka-ching POS og laver man en ændring i det ene system, bliver det automatisk overført til det andet.
På linket herunder kan du læse mere om vores integration til Shopify.
Måden dine systemer spiller sammen på, er afgørende for, om dit brand kan vokse med dine visioner. Hvis IT-landskabet ikke er indrettet til at reagere hurtigt på nye tiltag og forandringer udefra, så risikerer man at ens brand bliver ligeså tungt som de systemer det er bygget op omkring.
Løsningen er at bygge sit brand op omkring microservices, så man kan vælge 'best of breed' og vælge de systemer der passer bedst til de behov ens virksomhed har.
Det kan du læse mere om her:
Detailhandel behøver ikke være svært. Invester 30 min af din tid og få indsigt i hvordan Ka-ching bygger bro mellem offline og online og til gengæld booster dit salg.
Kontakt mig
Thomas Damgren
Senior Consultant