Ditur.dk x Ka-ching POS

Fra pure player til omnichannel retail

DitUr.dk er så stærkt et brand, at det på kun syv år er blevet Danmarks største online forhandler af ure. Bag virksomheden står tvillingerne Mikkel og Kasper Dissing, som altid har drømt om at åbne en fysisk butik, og i maj 2021 slog de dørene op til deres butik med Ka-ching POS som kassesystem.

 

Grundlagt

Grundlagt

2014 af Kasper og Mikkel Dissing

Online

Online

Danmark
Norge

Ansatte

Ansatte

30+

Bæredygtighed

Bæredygtighed

Stop plastikspild
Miljøvenlig pakning
Stop papirspild

Butikker

Butikker

Aarhus, Store Torv

Fremtidsplaner

Fremtidsplaner

Butikker i de fire største byer i Danmark

Fra teenageværelset til Store Torv

Ditur.dk er succeshistorien om at skabe et stærkt online brand. Startet på et teenageværelse i 2014 og fem år efter står det som så stærkt et online brand, at hele to investorer, Jesper Buch og Jacob Risgaard, træder ind i ejerkredsen efter et besøg i Løvens Hule på DR. I oktober 2020 åbnede virksomheden webshop på det norske marked, og i maj 2021 åbnede de deres første fysiske butik på Store Torv i hjertet af Århus.

Drømmen

Fuld omnichannel

Butikken på Store Torv i Aarhus var den sidste kanal DitUr.dk manglede for at få fuld omnichannel. En fysisk lokation, hvor kunderne kan se, røre og prøve urene, har længe været en drøm for Mikkel og Kasper. “Vi har valgt at rulle ud med vores første butik, som både skal være et forlænget servicegen for online forretningen og samtidig være med til at booste salget online”, siger store manager Theis Hollænder.

Vidste du...

...at trafikken til et brands webshop øges med 37% ved en åbning af en fysisk lokation. Det skyldes blandt andet øget opmærksomhed til brandet og flere søgninger på brandnavnet.

Løsningen

Ka-ching POS

Det var vigtigt for DitUr.dk at finde et kasseapparat, som kunne smelte en velfungerende webshop sammen med et fysisk univers. Valget faldt på Ka-ching POS, som nemt kunne integreres med deres webshop: “Det er en tro kopi af vores webshop, som ligger nede i vores kassesystem”, siger Theis Hollænder, som især er glad for brugervenligheden: “Har du haft en telefon i hånden før og hentet en app, så kan du finde ud af at bruge det”.

I videoen kan du høre storemanager Theis Hollænder fortælle om de tre største grunde til at DitUr.dk valgte Ka-ching POS. Her nævner han blandt andet synergien med deres online del og så mobiliteten som årsager til valget:

Hurtig tilpasningsevne

Pure players har flere fordele

En af dem er når man som Ditur.dk ikke kommer fra et stort setup, hvor et gammelt og kringlet IT-landskab spænder ben for den vej, man gerne vil tage sit brand.

Det betyder, at det har været nemmere at bygge bro mellem de systemer, som skal håndtere forskellige opgaver, og det giver Ditur.dk nogle konkurrencemæssige fordele. Deres system er mere agilt og kan hurtigere tilpasse sig de ændringer, som kommer udefra i form af krav fra både branche og kunder.

Pace Layered Architecture

Kan du føre dit brands visioner ud i livet?

Måden dine systemer spiller sammen på, er afgørende for, om dit brand kan vokse med dine visioner. Hvis IT-landskabet ikke er indrettet til at reagere hurtigt på nye tiltag og forandringer udefra, så risikerer man at ens brand bliver ligeså tungt som de systemer det er bygget op omkring.

Løsningen er at bygge sit brand op omkring microservices, så man kan vælge 'best of breed' og vælge de systemer der passer bedst til de behov ens virksomhed har.

Det kan du læse mere om her:

Har du 30 min?

Detailhandel behøver ikke være svært. Invester 30 min af din tid og få indsigt i hvordan Ka-ching bygger bro mellem offline og online og til gengæld booster dit salg.

Kontakt os
Thomas Damgren
+45 71 995 985
thomas@ka-ching.dk
Sælg fra alle kanaler

Omnichannel

Antallet af kanaler som kunderne kan komme i kontakt med et brand på er vokset - og vokser stadig. Det er nu ikke længere valgfrit om man vil have en omnichannel strategi, men et krav fra kunderne. De forventer en gnidningsfri købsoplevelse uanset hvilken kanal de interagerer med et brand på. 

Vil du blive klogerer på hvordan du mestrer omnichannel for dit brand, så kan du gratis downloade vores 8 afgørende tips til at mestre omnichannel.

Download omnichannel whitepaper