Kundeoplevelsen bliver interaktiv

Den næste store tendens for retail i 2021...

I den første del af vores kig i krystalkuglen omkring de største tendenser i 2021, kiggede vi på de opløste grænser mellem online handel og de fysiske butikker. Nu kigger vi på flere udviskede grænser, nemlig dem mellem det der opleves som virkeligt, og det der rent faktisk er virkeligt.

Den næste store tendens for retail i 2021...

Teknologien kommer til at spille en endnu større rolle i den anden store tendens. Her samles flere forskellige teknologier - Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) kombineres i det man kalder Extended Reality (XR) og sættes igen sammen med kunstig intelligens og Internet of Things. Det lyder uhåndgribeligt, men for kunderne bliver det en meget fysisk og interaktiv oplevelse. Når alt er forbundet er det muligt at give de fysiske butikker webshoppens fordele, og den interaktive og personlige oplevelse til de der shopper online. 

Personlig online shopping

Eksempel: I Danmark er Matas er eminent eksempel på hvordan teknologien smelter det hele sammen. Der kører live shopping, hvor man løbende kan tilføje de produkter der bliver vist i kurven, online hudanalyser og online chat med en af deres omnichannel ekspedienter. Det nyeste feature er deres visual search, hvor du med mobilen kan scanne et produkt eller stregkoden på dit favoritprodukt og dermed lave en genbestilling hjemme fra badeværelset.

Machine Learning in POS

Verdens første kassesystem med kunstig intelligens

I Ka-ching POS har vi valgt at implementere Kunstig intelligens i form af Machine Learning. Det betyder, at Ka-ching POS selv finder sammenhænge mellem produkter og købsmønstre og dermed ruster ekspedienterne til at lave relevant mersalg og opsalg.

De kan koncentrere sig om kunden, mens kasseapparatet klarer opgaven med at finde købsmønstre og relevante produkter. Jo mere data systemet får ind, jo dygtigere bliver det. Det er sådan set bare med at komme igang med at sælge.

I det store hele har Covid-19 pandemien fået mange retailere til at kigge på, hvordan de yder en kontaktløs service uden at miste kontakten med kunden. Mange websites har en chatmulighed, hvor en chatbot har taget sig af de fleste spørgsmål. Denne tendens vil ændre sig, og flere vil ansætte deciderede omnichannel-ekspedienter for at give en mere personlig oplevelse, når man kontakter en virksomhed gennem websitets chat. Det er fordi de dygtigste retailere ved, at forholdet til kunderne bør behandles som ethvert andet forhold: Man skal holde gnisten i live.

Machine Learning er kun én af de ting der gør Ka-ching POS til et intelligent kassesystem. Det forbinder online handlen med den fysiske butik, og tilpasser sig på den måde kundens behov uanset kanal. Vil du vide mere om verdens første kassesystem med kunstig intelligens, så kan du booke tid til en demo lige her. Det tager kun 30 minutter og det er helt uforpligtende.

Fire gange så meget Ka-ching

29 juli 2021

Ka-ching har nu hele fire apps i App Store. Den mest centrale udover Ka-ching POS, er Ka-ching Stock appen. Et vigtigt redskab når der skal modtages varer og holdes status. Ka-ching POS kan mange ting, men visse ting skal man lade specialisterne om. Derfor er der de tre andre Ka-ching apps, som har hver sin funktionalitet indenfor lagerstyring, overblik og kundeskærm. 

Gik du glip af omnichannel konferencen? Her er 3 key takeaways

29 juni 2021

Det var et stærkt talerfelt, som var i spotlightet til årets omnichannel-konference. Censuum kunne fortælle om, hvorfor det ikke længere er nok kun at være online, Babysam havde fokus på, hvad der skal til for at give kunderne det, de gerne vil have, og futurist Anne Skare tilbød et kig ind i retail-fremtiden.

Spænder dit systemlandskab ben for dine visioner?

14 juni 2021

IT systemer skulle gerne kunne understøtte visionen for dit brand og ikke begrænse det. Pace Layered Architecture er brobygning mellem der, hvor du gerne vil have dit brand hen, og det system som skal håndtere opgaven. 


Vis mere