Kundeoplevelsen bliver interaktiv

Den næste store tendens for retail i 2021...

I den første del af vores kig i krystalkuglen omkring de største tendenser i 2021, kiggede vi på de opløste grænser mellem online handel og de fysiske butikker. Nu kigger vi på flere udviskede grænser, nemlig dem mellem det der opleves som virkeligt, og det der rent faktisk er virkeligt.

Den næste store tendens for retail i 2021...

Teknologien kommer til at spille en endnu større rolle i den anden store tendens. Her samles flere forskellige teknologier - Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) kombineres i det man kalder Extended Reality (XR) og sættes igen sammen med kunstig intelligens og Internet of Things. Det lyder uhåndgribeligt, men for kunderne bliver det en meget fysisk og interaktiv oplevelse. Når alt er forbundet er det muligt at give de fysiske butikker webshoppens fordele, og den interaktive og personlige oplevelse til de der shopper online. 

Personlig online shopping

Eksempel: I Danmark er Matas er eminent eksempel på hvordan teknologien smelter det hele sammen. Der kører live shopping, hvor man løbende kan tilføje de produkter der bliver vist i kurven, online hudanalyser og online chat med en af deres omnichannel ekspedienter. Det nyeste feature er deres visual search, hvor du med mobilen kan scanne et produkt eller stregkoden på dit favoritprodukt og dermed lave en genbestilling hjemme fra badeværelset.

Machine Learning in POS

Verdens første kassesystem med kunstig intelligens

I Ka-ching POS har vi valgt at implementere Kunstig intelligens i form af Machine Learning. Det betyder, at Ka-ching POS selv finder sammenhænge mellem produkter og købsmønstre og dermed ruster ekspedienterne til at lave relevant mersalg og opsalg.

De kan koncentrere sig om kunden, mens kasseapparatet klarer opgaven med at finde købsmønstre og relevante produkter. Jo mere data systemet får ind, jo dygtigere bliver det. Det er sådan set bare med at komme igang med at sælge.

I det store hele har Covid-19 pandemien fået mange retailere til at kigge på, hvordan de yder en kontaktløs service uden at miste kontakten med kunden. Mange websites har en chatmulighed, hvor en chatbot har taget sig af de fleste spørgsmål. Denne tendens vil ændre sig, og flere vil ansætte deciderede omnichannel-ekspedienter for at give en mere personlig oplevelse, når man kontakter en virksomhed gennem websitets chat. Det er fordi de dygtigste retailere ved, at forholdet til kunderne bør behandles som ethvert andet forhold: Man skal holde gnisten i live.

Machine Learning er kun én af de ting der gør Ka-ching POS til et intelligent kassesystem. Det forbinder online handlen med den fysiske butik, og tilpasser sig på den måde kundens behov uanset kanal. Vil du vide mere om verdens første kassesystem med kunstig intelligens, så kan du booke tid til en demo lige her. Det tager kun 30 minutter og det er helt uforpligtende.

Retail trends du skal være opmærksom på i 2024

Det er efterhånden et par måneder siden, at vi skrev 2024 i kalenderen, og du har nok allerede lagt mærke til diverse trends. Er du nysgerrig på trends i 2024, så læs med her og bliv klogere på, hvad der rører sig, og hvilke trends du skal holde øje med.

Hvilken indflydelse har Covid 19 haft på danske butikker, og hvordan ser det ud i 2024?

Nævner man i 2024 ordet 'Corona', så er det for de fleste mennesker ikke længere den ellers så kendte mexicanske øl, man kommer til at tænke på. Nej, man tænker selvfølgelig på pandemien i 2020 og de efterfølgende år, hvor hverdagen blev vendt på hovedet og vores vaner ændrede sig markant. Det påvirkede især   detailhandlen markant. Dengang, under de første nedlukninger oplevede danske butikker en strøm af udfordringer. Fysiske butikker stod tomme og mange måtte hurtigt tilpasse sig den nye virkelighed og tænke i nye og innovative baner for at overleve. Her valgte mange at investere i deres online tilstedeværelse for at overleve.

Hvordan forholder din virksomhed sig til de stigende MobilePay priser?

I lyset af MobilePays prisstigninger har flere virksomheder inden for detailhandelen reageret ved at genoverveje deres brug af betalingsløsningen. Har du tænkt over, hvordan du og din virksomhed ønsker at forholde jer til ændringen? Læs om hvordan andre virksomheder forholder sig, men også hvordan du skaber brugervenlighed i din butik udover MobilePay.


Vis mere