Kundeoplevelsen bliver interaktiv

Den næste store tendens for retail i 2021...

I den første del af vores kig i krystalkuglen omkring de største tendenser i 2021, kiggede vi på de opløste grænser mellem online handel og de fysiske butikker. Nu kigger vi på flere udviskede grænser, nemlig dem mellem det der opleves som virkeligt, og det der rent faktisk er virkeligt.

Den næste store tendens for retail i 2021...

Teknologien kommer til at spille en endnu større rolle i den anden store tendens. Her samles flere forskellige teknologier - Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) kombineres i det man kalder Extended Reality (XR) og sættes igen sammen med kunstig intelligens og Internet of Things. Det lyder uhåndgribeligt, men for kunderne bliver det en meget fysisk og interaktiv oplevelse. Når alt er forbundet er det muligt at give de fysiske butikker webshoppens fordele, og den interaktive og personlige oplevelse til de der shopper online. 

Personlig online shopping

Eksempel: I Danmark er Matas er eminent eksempel på hvordan teknologien smelter det hele sammen. Der kører live shopping, hvor man løbende kan tilføje de produkter der bliver vist i kurven, online hudanalyser og online chat med en af deres omnichannel ekspedienter. Det nyeste feature er deres visual search, hvor du med mobilen kan scanne et produkt eller stregkoden på dit favoritprodukt og dermed lave en genbestilling hjemme fra badeværelset.

Machine Learning in POS

Verdens første kassesystem med kunstig intelligens

I Ka-ching POS har vi valgt at implementere Kunstig intelligens i form af Machine Learning. Det betyder, at Ka-ching POS selv finder sammenhænge mellem produkter og købsmønstre og dermed ruster ekspedienterne til at lave relevant mersalg og opsalg.

De kan koncentrere sig om kunden, mens kasseapparatet klarer opgaven med at finde købsmønstre og relevante produkter. Jo mere data systemet får ind, jo dygtigere bliver det. Det er sådan set bare med at komme igang med at sælge.

I det store hele har Covid-19 pandemien fået mange retailere til at kigge på, hvordan de yder en kontaktløs service uden at miste kontakten med kunden. Mange websites har en chatmulighed, hvor en chatbot har taget sig af de fleste spørgsmål. Denne tendens vil ændre sig, og flere vil ansætte deciderede omnichannel-ekspedienter for at give en mere personlig oplevelse, når man kontakter en virksomhed gennem websitets chat. Det er fordi de dygtigste retailere ved, at forholdet til kunderne bør behandles som ethvert andet forhold: Man skal holde gnisten i live.

Machine Learning er kun én af de ting der gør Ka-ching POS til et intelligent kassesystem. Det forbinder online handlen med den fysiske butik, og tilpasser sig på den måde kundens behov uanset kanal. Vil du vide mere om verdens første kassesystem med kunstig intelligens, så kan du booke tid til en demo lige her. Det tager kun 30 minutter og det er helt uforpligtende.

Ka-ching - Det bedste kassesystem til Shopify

Med Ka-chings løsning har du mulighed for at integrere Shopify med dit kassesystem. Med denne løsning vil dine varer altid holde sig opdaterede, uanset om du sælger fra butik eller webshop. Du får det bedste fra begge verdener, så du kan sælge uden at føle dig begrænset.

Ka-ching - et smart kassesystem til Ipads, Iphones og Macs

Med den stigende efterspørgsel efter mere avancerede teknologier i detailbranchen er det ikke overraskende, at kassesystemer (POS systemer) er blevet en populær løsning for mange virksomheder. Kassesystemer kan hjælpe med at automatisere salgsprocessen og skabe en mere effektiv forretning. I dette indlæg vil vi fokusere på Ka-chings kassesystem og give et indblik i hvad fordelene er. 

Ka-ching Loyalty – dit nye loyalitetsprodukt til dine kunder

Ka-ching release 24 er ude og omfatter første fase (ud af fire) af Ka-ching Loyalty, som er et loyalitetsprogram. Du får mulighed for at give dine kunder nye fordele med pointoptjening – og du kan engagere dine kunder på en helt ny måde og designe processen, så det passer til din forretning.


Vis mere