Kundeoplevelsen bliver interaktiv

Den næste store tendens for retail i 2021...

I den første del af vores kig i krystalkuglen omkring de største tendenser i 2021, kiggede vi på de opløste grænser mellem online handel og de fysiske butikker. Nu kigger vi på flere udviskede grænser, nemlig dem mellem det der opleves som virkeligt, og det der rent faktisk er virkeligt.

Den næste store tendens for retail i 2021...

Teknologien kommer til at spille en endnu større rolle i den anden store tendens. Her samles flere forskellige teknologier - Virtual Reality (VR) og Augmented Reality (AR) kombineres i det man kalder Extended Reality (XR) og sættes igen sammen med kunstig intelligens og Internet of Things. Det lyder uhåndgribeligt, men for kunderne bliver det en meget fysisk og interaktiv oplevelse. Når alt er forbundet er det muligt at give de fysiske butikker webshoppens fordele, og den interaktive og personlige oplevelse til de der shopper online. 

Personlig online shopping

Eksempel: I Danmark er Matas er eminent eksempel på hvordan teknologien smelter det hele sammen. Der kører live shopping, hvor man løbende kan tilføje de produkter der bliver vist i kurven, online hudanalyser og online chat med en af deres omnichannel ekspedienter. Det nyeste feature er deres visual search, hvor du med mobilen kan scanne et produkt eller stregkoden på dit favoritprodukt og dermed lave en genbestilling hjemme fra badeværelset.

Machine Learning in POS

Verdens første kassesystem med kunstig intelligens

I Ka-ching POS har vi valgt at implementere Kunstig intelligens i form af Machine Learning. Det betyder, at Ka-ching POS selv finder sammenhænge mellem produkter og købsmønstre og dermed ruster ekspedienterne til at lave relevant mersalg og opsalg.

De kan koncentrere sig om kunden, mens kasseapparatet klarer opgaven med at finde købsmønstre og relevante produkter. Jo mere data systemet får ind, jo dygtigere bliver det. Det er sådan set bare med at komme igang med at sælge.

I det store hele har Covid-19 pandemien fået mange retailere til at kigge på, hvordan de yder en kontaktløs service uden at miste kontakten med kunden. Mange websites har en chatmulighed, hvor en chatbot har taget sig af de fleste spørgsmål. Denne tendens vil ændre sig, og flere vil ansætte deciderede omnichannel-ekspedienter for at give en mere personlig oplevelse, når man kontakter en virksomhed gennem websitets chat. Det er fordi de dygtigste retailere ved, at forholdet til kunderne bør behandles som ethvert andet forhold: Man skal holde gnisten i live.

Machine Learning er kun én af de ting der gør Ka-ching POS til et intelligent kassesystem. Det forbinder online handlen med den fysiske butik, og tilpasser sig på den måde kundens behov uanset kanal. Vil du vide mere om verdens første kassesystem med kunstig intelligens, så kan du booke tid til en demo lige her. Det tager kun 30 minutter og det er helt uforpligtende.

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere