Ka-ching skifter gear og styrker organisationen for at øge væksten

Michael Christiansen, der er tidligere CEO hos blandt andet Silvan, Fakta og ID Design, bliver nu bestyrelsesformand og investor i Ka-ching.

Michael Christiansen, der er tidligere CEO hos blandt andet Silvan, Fakta og ID Design, bliver nu bestyrelsesformand og investor i Ka-ching. Ud over formandsposten hos Ka-ching har han en række bestyrelsesposter, herunder formandsposten i Sportmaster, der har vundet adskillige priser for deres omnichannel-kompetencer.

Vi er særdeles stolte af at byde Michael velkommen som en del af holdet hos Ka-ching.

Missionen med samarbejdet er at styrke platformen yderligere, så det bliver den bedst mulige brobygger mellem butikkerne og deres online-systemer. Michael Christiansens erfaring skal anvendes til at styrke organisationen og virksomhedens vækst.

Den fysiske detailhandel er voldsomt udfordret af et stærkt stigende onlinesalg.

Butikkernes bedste svar er at gøre det let for kunderne at købe ind i både butik, online og på tværs af de to kanaler. De store online-butikker som Zalando og Amazon kan ikke tilbyde omnichannel-købsoplevelser uden at have fysiske butikker.

Forudsætningen for at lykkes med en omnichannel-strategi er, at butikkernes sælgere nemt kan bruge et POS-system, hvor de kan sælge både butiksvarer og online-varer.

Ka-chings eksisterende platform løser allerede den opgave. Med Michael Christiansen som en del af teamet er vi nu klar til næste etape i udviklingen.

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere