Ka-ching skifter gear og styrker organisationen for at øge væksten

Michael Christiansen, der er tidligere CEO hos blandt andet Silvan, Fakta og ID Design, bliver nu bestyrelsesformand og investor i Ka-ching.

Michael Christiansen, der er tidligere CEO hos blandt andet Silvan, Fakta og ID Design, bliver nu bestyrelsesformand og investor i Ka-ching. Ud over formandsposten hos Ka-ching har han en række bestyrelsesposter, herunder formandsposten i Sportmaster, der har vundet adskillige priser for deres omnichannel-kompetencer.

Vi er særdeles stolte af at byde Michael velkommen som en del af holdet hos Ka-ching.

Missionen med samarbejdet er at styrke platformen yderligere, så det bliver den bedst mulige brobygger mellem butikkerne og deres online-systemer. Michael Christiansens erfaring skal anvendes til at styrke organisationen og virksomhedens vækst.

Den fysiske detailhandel er voldsomt udfordret af et stærkt stigende onlinesalg.

Butikkernes bedste svar er at gøre det let for kunderne at købe ind i både butik, online og på tværs af de to kanaler. De store online-butikker som Zalando og Amazon kan ikke tilbyde omnichannel-købsoplevelser uden at have fysiske butikker.

Forudsætningen for at lykkes med en omnichannel-strategi er, at butikkernes sælgere nemt kan bruge et POS-system, hvor de kan sælge både butiksvarer og online-varer.

Ka-chings eksisterende platform løser allerede den opgave. Med Michael Christiansen som en del af teamet er vi nu klar til næste etape i udviklingen.

Retail trends du skal være opmærksom på i 2024

Det er efterhånden et par måneder siden, at vi skrev 2024 i kalenderen, og du har nok allerede lagt mærke til diverse trends. Er du nysgerrig på trends i 2024, så læs med her og bliv klogere på, hvad der rører sig, og hvilke trends du skal holde øje med.

Hvilken indflydelse har Covid 19 haft på danske butikker, og hvordan ser det ud i 2024?

Nævner man i 2024 ordet 'Corona', så er det for de fleste mennesker ikke længere den ellers så kendte mexicanske øl, man kommer til at tænke på. Nej, man tænker selvfølgelig på pandemien i 2020 og de efterfølgende år, hvor hverdagen blev vendt på hovedet og vores vaner ændrede sig markant. Det påvirkede især   detailhandlen markant. Dengang, under de første nedlukninger oplevede danske butikker en strøm af udfordringer. Fysiske butikker stod tomme og mange måtte hurtigt tilpasse sig den nye virkelighed og tænke i nye og innovative baner for at overleve. Her valgte mange at investere i deres online tilstedeværelse for at overleve.

Hvordan forholder din virksomhed sig til de stigende MobilePay priser?

I lyset af MobilePays prisstigninger har flere virksomheder inden for detailhandelen reageret ved at genoverveje deres brug af betalingsløsningen. Har du tænkt over, hvordan du og din virksomhed ønsker at forholde jer til ændringen? Læs om hvordan andre virksomheder forholder sig, men også hvordan du skaber brugervenlighed i din butik udover MobilePay.


Vis mere