DitUr.dk X Ka-ching POS

Pure playeren DitUr.dk vil satse på fuld omnichannel og vælger Ka-ching POS

Tvillingerne Mikkel og Kasper Dissing, der er kendt fra DRs programserie Løvens Hule, har siden opstarten af DitUr.dk stormet frem online og solgt ure for millioner. Nu gør de klar til yderligere vækst med åbningen af deres første fysiske butik, og Ka-ching er stolte over at kunne annoncere, at Ka-ching POS skal hjælpe brødrene med at smelte deres online univers sammen med den fysiske produktoplevelse.

Pure playeren DitUr.dk vil satse på fuld omnichannel og vælger Ka-ching POS

Som pure players har tvillingeparret bag DitUr.dk haft stor succes med deres fokus på salg af kvalitetsure til overkommelig pris online, men nu er de klar til at satse på fysiske butikker som et ekstra ben i deres forretning. Den yderligere vækst skal ske med åbningen af deres første fysiske butik, der måler 447 kvm i hjertet af Aarhus.

“Tingene er gået rigtigt stærkt, og vi synes, at det er interessant at tilføre forretningen et ekstra ben ved at etablere en butik i Aarhus. Vi oplever, at der fortsat er en målgruppe, som efterspørger at prøve vores ure på, inden de køber dem. Det vil vi gerne imødekomme, selvom onlinedelen fortsat vil være der, hvor vi tjener penge. Men vi ser en fysisk butik som en nødvendighed for at tilbyde kunderne den service, vi gerne vil,” siger Kasper Dissing. Samtidig er det brødrenes ønske, at den fysiske butik skal gøre kendskabet til DitUr større gennem den øgede eksponering og forhåbentlig resultere i flere konverteringer online.

“Med Ka-ching POS får vi mulighed for at lade vores online univers smelte sammen med vores fysiske oplevelsesbutik. Ka-ching POS er intuitivt og gør det let for os at kunne skalere vores forretning i fremtiden, så vi kan fortsætte med at tilbyde en fuldendt service til vores kunder”, udtaler retail manager for DitUr.dk, Theis Hollænder.

For brødrene er det deres langsigtede mål at levere en komplet service for deres kunder gennem deres egen butik. Kunderne vil blandt andet kunne prøve ure fra et håndplukket udvalg af brandets i alt mere end 5.000 ure, men indretningen kommer ikke til at ligne de klassiske urmagere med urene udstillet i glastårne. De vil nemlig skabe en anderledes oplevelse med bl.a. lounge og kaffeservering, som fuldender den fysiske oplevelse.

“Siden starten i 2014 var vores fokus på onlinesalg, men nu tager vi næste store skridt og åbner den allerførste fysiske butik. Vi er sikre på, at stadig mere handel vil foregå online, men vi ser en stor værdi i at have en fysisk butik, hvor varerne kan mærkes mellem hænderne”, siger Kasper Dissing

Drømmen stopper ikke der

Hos Mikkel og Kasper Dissing er der en forventning om at kunne hente mellem 5-7 pct. af forretningens omsætning fra Aarhus-butikken. Er modtagelsen af den fysiske butik i Aarhus positivt, er det ligeledes brødrenes målsætning, at de inden udgangen af 2023 har åbnet en butik i hver af de fire største danske byer i Danmark.

Det er planen, at Aarhus-butikken vil stå klar til at åbne på Store Torv mellem maj og juni.

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere