Tre ting, du ikke må byde dine kunder til Black Friday

Black Friday og Cyber Monday er lige om hjørnet. November og december er de travleste måneder på året, og i år er det ekstra svært, da alt skal foregå med 1-2 meters afstand. Derfor er det vigtigt, at du har gjort dig en række forberedelser, så kunderne føler sig trygge, når de handler. 

Tre ting, du ikke må byde dine kunder til Black Friday

1. Mangel på basale omnichannel features

Sørg for, at ekspedienter altid har noget at tilbyde. 

  • Fuldt sortiment, ikke kun det der findes i butikken, som jeres ekspedienter kan bruge til at fremsøge og fremvisevise varer.
  • Opret en kundeklub og gør lidt ekstra for jeres kunder.
  • Send et tilbud via e-mail og lad kunden overveje købet.
  • Se fuld liste over basale omnichannel features

2. En uforberedt webshop

Hold virksomheden oppe på tæerne på tværs af kanaler. 

  • Husk, at onlinekunder er ligeså gode som de fysiske kunder selvom, at kontakten ikke er den samme. Sørg for, at kunderne møder den samme gode behandling online, som de gør i den fysiske butik.
  • Baser produktanbefalingerne i butikken på Machine Learning, og sørg for at ekspedienterne altid har et kvalificeret ekstra bud på en ekstra vare til indkøbskurven. 
  • Sælg og send online-varer direkte fra den fysiske butik, og vær sikker på, at salget ikke bliver foretaget hos konkurrenten. 

3. Lange ventetider og køer

Der er meget man kan gøre for at forkorte ventetiden, og undgå lange køer. Her kommer tre bud: 

  • Gå kunderne i møde med et mobilt kasseapparat, og tag forskud på salget. Ved at have et mobilt kasseapparat er I ikke afhængige af lange køer ved kassen, men kan færdiggøre salg fra kundernes placering. Send evt. varen direkte hjem til kunden fra onlinelageret. 
  • Gør brug af Click & Collect, så de kunder der i forvejen ved, hvad de skal have, kan afhente ordren, når de vil.  
  • Integrer jeres fysiske butikslager med jeres kassesystem, så ekspedienterne hurtigt kan se, om varen er på lager. En god produktinfrastruktur sparer tid for kunden såvel som ekspedienten. 

Er du stadig interesseret, så book en gratis demo af Ka-ching

2021 er her om lidt - er du klar til den tredje og vigtigste tendens i retail?

26 november 2020

Du kan måske godt regne den tredje store retail tendens for 2021 ud, for den har egentlig været i fokus længe. Men den nye virkelighed har sat fart under udviklingen, og detailhandlen må følge med, hvis kunderne skal føle sig set. Den personlige shoppingoplevelse er den sidste - og måske vigtigste - tendens du skal hoppe med på.

Den næste store tendens for retail i 2021...

24 november 2020

I den første del af vores kig i krystalkuglen omkring de største tendenser i 2021, kiggede vi på de opløste grænser mellem online handel og de fysiske butikker. Nu kigger vi på flere udviskede grænser, nemlig dem mellem det der opleves som virkeligt, og det der rent faktisk er virkeligt.

De 3 største tendenser for retail i 2021

20 november 2020

Er der noget vi har lært i 2020, så er det, at det kan være svært at spå om fremtiden, når ingen ved, at der er en pandemi på vej. Vores forbrugsvaner har taget et kvantespring mod onlinehandel, og der er en blæsende udvikling igang for at imødekomme forbrugernes nye behov. Herunder giver vi dig den første af tre af de største tendenser, som detailhandlen skal gøre sig klar til i 2021.


Vis mere