1. Mangel på basale omnichannel features
Sørg for, at ekspedienter altid har noget at tilbyde.
- Fuldt sortiment, ikke kun det der findes i butikken, som jeres ekspedienter kan bruge til at fremsøge og fremvisevise varer.
- Opret en kundeklub og gør lidt ekstra for jeres kunder.
- Send et tilbud via e-mail og lad kunden overveje købet.
- Se fuld liste over basale omnichannel features
2. En uforberedt webshop
Hold virksomheden oppe på tæerne på tværs af kanaler.
- Husk, at onlinekunder er ligeså gode som de fysiske kunder selvom, at kontakten ikke er den samme. Sørg for, at kunderne møder den samme gode behandling online, som de gør i den fysiske butik.
- Baser produktanbefalingerne i butikken på Machine Learning, og sørg for at ekspedienterne altid har et kvalificeret ekstra bud på en ekstra vare til indkøbskurven.
- Sælg og send online-varer direkte fra den fysiske butik, og vær sikker på, at salget ikke bliver foretaget hos konkurrenten.
3. Lange ventetider og køer
Der er meget man kan gøre for at forkorte ventetiden, og undgå lange køer. Her kommer tre bud:
- Gå kunderne i møde med et mobilt kasseapparat, og tag forskud på salget. Ved at have et mobilt kasseapparat er I ikke afhængige af lange køer ved kassen, men kan færdiggøre salg fra kundernes placering. Send evt. varen direkte hjem til kunden fra onlinelageret.
- Gør brug af Click & Collect, så de kunder der i forvejen ved, hvad de skal have, kan afhente ordren, når de vil.
- Integrer jeres fysiske butikslager med jeres kassesystem, så ekspedienterne hurtigt kan se, om varen er på lager. En god produktinfrastruktur sparer tid for kunden såvel som ekspedienten.
Er du stadig interesseret, så book en gratis demo af Ka-ching