Tre ting, du ikke må byde dine kunder til Black Friday

Black Friday og Cyber Monday er lige om hjørnet. November og december er de travleste måneder på året, og i år er det ekstra svært, da alt skal foregå med 1-2 meters afstand. Derfor er det vigtigt, at du har gjort dig en række forberedelser, så kunderne føler sig trygge, når de handler. 

Tre ting, du ikke må byde dine kunder til Black Friday

1. Mangel på basale omnichannel features

Sørg for, at ekspedienter altid har noget at tilbyde. 

  • Fuldt sortiment, ikke kun det der findes i butikken, som jeres ekspedienter kan bruge til at fremsøge og fremvisevise varer.
  • Opret en kundeklub og gør lidt ekstra for jeres kunder.
  • Send et tilbud via e-mail og lad kunden overveje købet.
  • Se fuld liste over basale omnichannel features

2. En uforberedt webshop

Hold virksomheden oppe på tæerne på tværs af kanaler. 

  • Husk, at onlinekunder er ligeså gode som de fysiske kunder selvom, at kontakten ikke er den samme. Sørg for, at kunderne møder den samme gode behandling online, som de gør i den fysiske butik.
  • Baser produktanbefalingerne i butikken på Machine Learning, og sørg for at ekspedienterne altid har et kvalificeret ekstra bud på en ekstra vare til indkøbskurven. 
  • Sælg og send online-varer direkte fra den fysiske butik, og vær sikker på, at salget ikke bliver foretaget hos konkurrenten. 

3. Lange ventetider og køer

Der er meget man kan gøre for at forkorte ventetiden, og undgå lange køer. Her kommer tre bud: 

  • Gå kunderne i møde med et mobilt kasseapparat, og tag forskud på salget. Ved at have et mobilt kasseapparat er I ikke afhængige af lange køer ved kassen, men kan færdiggøre salg fra kundernes placering. Send evt. varen direkte hjem til kunden fra onlinelageret. 
  • Gør brug af Click & Collect, så de kunder der i forvejen ved, hvad de skal have, kan afhente ordren, når de vil.  
  • Integrer jeres fysiske butikslager med jeres kassesystem, så ekspedienterne hurtigt kan se, om varen er på lager. En god produktinfrastruktur sparer tid for kunden såvel som ekspedienten. 

Er du stadig interesseret, så book en gratis demo af Ka-ching

Vidste du, at du kan prøve Ka-ching POS helt gratis?

Detailhandel bliver stadig mere og mere digital, og derfor er det vigtigt at vælge det rette Point of Sale (POS) system, der kan håndtere både online og fysiske salg. Hos Ka-ching har vi udviklet et avanceret POS-system, der ikke blot er robust og alsidigt, men også tilgængeligt i en gratis version, så du kan teste det, før du forpligter dig. Vores gratis version af Ka-ching POS kan downloades fra App Store, og giver dig mulighed for at udforske vores system i et testmiljø for at se, om det opfylder dine forretningsbehov.

Ka-ching - det måske bedste alternativ til Shopify POS

I en tid hvor detailhandel konstant udvikler sig, er der en stigende tendens blandt forbrugere og virksomheder til at prioritere brugervenlighed og omnichannel-oplevelser. Forbrugerne forventer nu en problemfri og ensartet oplevelse på tværs af alle kanaler, hvad enten de handler online eller i fysiske butikker. Detailhandlere søger derfor POS-systemer, der ikke kun er intuitive og lette at bruge, men også kan integrere forskellige salgskanaler effektivt. Dette skift har gjort det nødvendigt for detailhandlere at vælge POS-løsninger, der kan levere på disse krav, såsom Shopify POS og Ka-ching POS.

Retail trends du skal være opmærksom på i 2024

Det er efterhånden et par måneder siden, at vi skrev 2024 i kalenderen, og du har nok allerede lagt mærke til diverse trends. Er du nysgerrig på trends i 2024, så læs med her og bliv klogere på, hvad der rører sig, og hvilke trends du skal holde øje med.


Vis mere