Tre ting, du ikke må byde dine kunder til Black Friday

Black Friday og Cyber Monday er lige om hjørnet. November og december er de travleste måneder på året, og i år er det ekstra svært, da alt skal foregå med 1-2 meters afstand. Derfor er det vigtigt, at du har gjort dig en række forberedelser, så kunderne føler sig trygge, når de handler. 

Tre ting, du ikke må byde dine kunder til Black Friday

1. Mangel på basale omnichannel features

Sørg for, at ekspedienter altid har noget at tilbyde. 

  • Fuldt sortiment, ikke kun det der findes i butikken, som jeres ekspedienter kan bruge til at fremsøge og fremvisevise varer.
  • Opret en kundeklub og gør lidt ekstra for jeres kunder.
  • Send et tilbud via e-mail og lad kunden overveje købet.
  • Se fuld liste over basale omnichannel features

2. En uforberedt webshop

Hold virksomheden oppe på tæerne på tværs af kanaler. 

  • Husk, at onlinekunder er ligeså gode som de fysiske kunder selvom, at kontakten ikke er den samme. Sørg for, at kunderne møder den samme gode behandling online, som de gør i den fysiske butik.
  • Baser produktanbefalingerne i butikken på Machine Learning, og sørg for at ekspedienterne altid har et kvalificeret ekstra bud på en ekstra vare til indkøbskurven. 
  • Sælg og send online-varer direkte fra den fysiske butik, og vær sikker på, at salget ikke bliver foretaget hos konkurrenten. 

3. Lange ventetider og køer

Der er meget man kan gøre for at forkorte ventetiden, og undgå lange køer. Her kommer tre bud: 

  • Gå kunderne i møde med et mobilt kasseapparat, og tag forskud på salget. Ved at have et mobilt kasseapparat er I ikke afhængige af lange køer ved kassen, men kan færdiggøre salg fra kundernes placering. Send evt. varen direkte hjem til kunden fra onlinelageret. 
  • Gør brug af Click & Collect, så de kunder der i forvejen ved, hvad de skal have, kan afhente ordren, når de vil.  
  • Integrer jeres fysiske butikslager med jeres kassesystem, så ekspedienterne hurtigt kan se, om varen er på lager. En god produktinfrastruktur sparer tid for kunden såvel som ekspedienten. 

Er du stadig interesseret, så book en gratis demo af Ka-ching

Sådan skaber du et brand, ingen kan modstå

21 april 2021

Forbrugernes måde at shoppe på skal forstås som en refleksion af samfundet. For at forstå de tendenser, der dominerer retail-branchen, må man først forstå de sociale, politiske og økonomiske trends. Forbrugernes behov, i den vestlige verden, er ikke kun fysiske men også etiske, selvrealiserende, bæredygtige og politiske. Det handler derfor om at skabe et brand, som forbrugerne vil adaptere til deres individuelle livsstil.

Fremtidens retail er levende data

14 april 2021

Forestil dig at du går ind i en butik, hvor du får en push-notifikation i form af en velkomstbesked. I den vil du blive præsenteret af tilbud og anbefalinger baseret på tidligere køb, eller personer du følger på de sociale medier. Inde i butikken står en ekspedient klar til at hjælpe dig videre baseret på de data butikken har om dig. Det scenarie er ikke fremtiden, men den perfekte blanding af data og kunstig intelligens, som kunderne kommer til at nyde godt af – hvis redskaberne er til rådighed.

Post-corona shopping – kunderne har fået nye vaner

31 marts 2021

I godt en måned har store dele af den danske detailhandel haft åbent, og med regerings nye genåbningsplan kan storcentre og større butikker nu endelig også se målstregen. Dog er det de færreste butikker, som kører business as usual, og meget har ændret sig på et år. Her kigger vi på, hvilke nye tiltag vi er blevet mødt af, og hvilke kunderne fortsat vil bruge.


Vis mere