Tre ting, du ikke må byde dine kunder til Black Friday

Black Friday og Cyber Monday er lige om hjørnet. November og december er de travleste måneder på året, og i år er det ekstra svært, da alt skal foregå med 1-2 meters afstand. Derfor er det vigtigt, at du har gjort dig en række forberedelser, så kunderne føler sig trygge, når de handler. 

Tre ting, du ikke må byde dine kunder til Black Friday

1. Mangel på basale omnichannel features

Sørg for, at ekspedienter altid har noget at tilbyde. 

  • Fuldt sortiment, ikke kun det der findes i butikken, som jeres ekspedienter kan bruge til at fremsøge og fremvisevise varer.
  • Opret en kundeklub og gør lidt ekstra for jeres kunder.
  • Send et tilbud via e-mail og lad kunden overveje købet.
  • Se fuld liste over basale omnichannel features

2. En uforberedt webshop

Hold virksomheden oppe på tæerne på tværs af kanaler. 

  • Husk, at onlinekunder er ligeså gode som de fysiske kunder selvom, at kontakten ikke er den samme. Sørg for, at kunderne møder den samme gode behandling online, som de gør i den fysiske butik.
  • Baser produktanbefalingerne i butikken på Machine Learning, og sørg for at ekspedienterne altid har et kvalificeret ekstra bud på en ekstra vare til indkøbskurven. 
  • Sælg og send online-varer direkte fra den fysiske butik, og vær sikker på, at salget ikke bliver foretaget hos konkurrenten. 

3. Lange ventetider og køer

Der er meget man kan gøre for at forkorte ventetiden, og undgå lange køer. Her kommer tre bud: 

  • Gå kunderne i møde med et mobilt kasseapparat, og tag forskud på salget. Ved at have et mobilt kasseapparat er I ikke afhængige af lange køer ved kassen, men kan færdiggøre salg fra kundernes placering. Send evt. varen direkte hjem til kunden fra onlinelageret. 
  • Gør brug af Click & Collect, så de kunder der i forvejen ved, hvad de skal have, kan afhente ordren, når de vil.  
  • Integrer jeres fysiske butikslager med jeres kassesystem, så ekspedienterne hurtigt kan se, om varen er på lager. En god produktinfrastruktur sparer tid for kunden såvel som ekspedienten. 

Er du stadig interesseret, så book en gratis demo af Ka-ching

Ka-ching ver. 18 - Ingen kunde må gå forgæves...

31 august 2021

Med denne release tager vi endnu et skridt imod, at ingen kunde skal gå forgæves til en butik med Ka-ching. Udover at man naturligvis kan bestille online produkter i butikken, kan man nu også bestille eller reservere produkter fra andre butikker i kæden.

Det betyder at vores Reserve & Collect og Click & Collect fra web til butik, nu er blevet udvidet til også at håndtere fra butik til butik. Så nu er det slut med at ekspedienten skal ringe rundt for at finde varen - den kan bare bestilles eller reserveres direkte fra butikken - og så kan kunden afhente varen i den butik som har den på lager.

Vi introducerer også Ship from Store, så det ønskede produkt kan bestilles og sendes fra en anden butik, end den som kunden er i. Det betyder at alle butikker i princippet kan operere som distribuerede fjernlagre og dermed øge omsætningshastigheden i butikkerne.

Vi nægter at lade folk gå forgæves til en butik!

Fire gange så meget Ka-ching

29 juli 2021

Ka-ching har nu hele fire apps i App Store. Den mest centrale udover Ka-ching POS, er Ka-ching Stock appen. Et vigtigt redskab når der skal modtages varer og holdes status. Ka-ching POS kan mange ting, men visse ting skal man lade specialisterne om. Derfor er der de tre andre Ka-ching apps, som har hver sin funktionalitet indenfor lagerstyring, overblik og kundeskærm. 

Gik du glip af omnichannel konferencen? Her er 3 key takeaways

29 juni 2021

Det var et stærkt talerfelt, som var i spotlightet til årets omnichannel-konference. Censuum kunne fortælle om, hvorfor det ikke længere er nok kun at være online, Babysam havde fokus på, hvad der skal til for at give kunderne det, de gerne vil have, og futurist Anne Skare tilbød et kig ind i retail-fremtiden.


Vis mere