Er Machine Learning relevant for din forretning?

Med version 14 kommer også et nyt feature i form af Machine Learning. Det er kunstig intelligens, som indsamler oplysninger om produktrelationer og dine kunders købsmønstre. I Point of Sale (POS) vil ekspedienterne således opleve at systemet kommer med relevante produktanbefalinger til mersalg. Alt sammen uden at ekspedienten behøver et indgående kendskab til varesortiment og den enkelte kundes præferencer. Men hvornår og hvordan kan Machine Learning skabe værdi?

Er Machine Learning relevant for din forretning?

Der er ikke nødvendigvis et enkelt springende punkt, som gør Machine Learning relevant for en forretning. Det handler om evnen til at have overblikket over både produkter og kunder. Flere butikker oplever et voksende varesortiment, og især her kan Machine Learning være en relevant medspiller ved at aflaste ekspedienterne i at holde styr på produktsortiment og købsmønstre.

Mange kundesegmenter kan også være et godt argument for at gøre brug af Machine Learning i POS, da hvert segment kan have forskellige behov relateret til en enkelt vare. I en friluftsbutik kan en uldundertrøje være relateret til både vandretur, klatring eller skitur afhængig af, hvem der køber den, og ikke mindst hvilke andre varer, der kommer i kurven. Dette overblik behøver en ekspedient ikke længere træne aktivt, når kassesystemet tilbyder det på baggrund af omfattende data.

Købsmønstre

En undersøgelse af virksomheder på det danske marked viser, at 96% mener, at Machine Learning har mulighed for at skabe engagerede kunder, og 72% mener, at Machine Learning har potentiale for at styrke medarbejdere (Kilde: Microsoft).

Man kan se Machine Learning som et tidsbesparende koncept, der tillader mennesker at være mere kreative og personlige, mens systemet klarer opgaven med at finde forbindelser og købsmønstre 

Hvordan kommer jeg i gang?

For at gøre brug af Machine Learning skal du have et kassesystem, der kan understøtte det. Det vil sige, at det skal være i stand til at indsamle data om produkterne og sætte dem i forbindelse med hinanden. I bund og grund vil du kunne implementere Machine Learning i et helt almindeligt kasseapparat, der kører på transaktionelle data. For at få optimalt udbytte af Machine Learning, vil det være en fordel med et velintegreret kassesystem, der kan tale sammen med andre systemer. Det skal også gerne kunne opbevare oplysninger om kunders køb samt håndtere de nyeste GDPR krav.

Er du interesseret i en gratis demo af Ka-ching, kan du booke den hos Thomas her: 

Kontakt os
Thomas Damgren
+45 71 995 985
thomas@ka-ching.dk

De 3 største tendenser for retail i 2021

20 november 2020

Er der noget vi har lært i 2020, så er det, at det kan være svært at spå om fremtiden, når ingen ved, at der er en pandemi på vej. Vores forbrugsvaner har taget et kvantespring mod onlinehandel, og der er en blæsende udvikling igang for at imødekomme forbrugernes nye behov. Herunder giver vi dig den første af tre af de største tendenser, som detailhandlen skal gøre sig klar til i 2021.

Tre ting, du ikke må byde dine kunder til Black Friday

10 november 2020

Black Friday og Cyber Monday er lige om hjørnet. November og december er de travleste måneder på året, og i år er det ekstra svært, da alt skal foregå med 1-2 meters afstand. Derfor er det vigtigt, at du har gjort dig en række forberedelser, så kunderne føler sig trygge, når de handler. 

Ka-ching er med til at skabe fremtidens butikker

16 oktober 2020

Betalingsløsninger baseret på en personlig chip (RFID), indendørs google street view af butikkerne og magic mirror er nogle af de tech-løsninger, der lige nu er fokus på i RetailTech Lab som ligger i Science City Lyngby. Et omnichannel mobilt kasseapparet bliver også snart præsenteret; Ka-ching har nemlig indgået et samarbejde, der betyder at Ka-ching POS bliver kasseløsningen for et større dansk brand der snart åbner butik i Lab’et.


Vis mere