New normal

Hvad er et fulfilment center og hvorfor er det fremtiden for mange retailere?

Pandemien har efterladt mange tomme butikslokaler, og flere butikker kæmper for at holde hovedet oven vande. Løsningen kan dog vise sig i form af en transformation, som kan være en tilføjelse til den daglige butiksdrift og kan give de store online butikker kamp til stregen.

Hvad er et fulfilment center og hvorfor er det fremtiden for mange retailere?

Fulfilment center kan oversættes til “udleveringsted”. Et traditionelt fulfilment center er en tredjepart, der behandler ordre fra en retailers kunder. Det er et centrallager, der hjælper med at få online ordrer ud i rette tid for større ecommerce brands. De ligger som regel i industriområder længere væk fra bebyggelse. Butikkerne i byen kan udnytte en række fordele ved at omdanne deres lokaler til en hybrid mellem en traditionel butik og et mikro fulfilment center. Den ene del af butikken vil stadig tage imod kunder in-store, mens den anden del vil blive brugt til at tage sig af kunder og online ordrer. Det vil selvfølgelig betyde mindre plads til kunder i den fysiske butik, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting.

Kapløb om den hurtigste levering

Med Amazons indtræden på det Skandinaviske marked, vil der uden tvivl blive sat gang i et kapløb om den hurtigste levering. Fulfilment centre i centralt placerede butikslokaler vil gøre det lettere for brands at tilbyde deres kunder hurtig levering og give Amazon kamp til stregen, når det kommer til leveringstiden.

Stadig plads til kunderne i butikken

Covid-19 pandemien gav online handlen et ordentligt skub opad, og kunder, som før ikke var vant til at handle online, er blevet mere fortrolige med det. Samtidig har mange butikker været gode til at tilbyde alternative leveringsmetoder som eksempelvis ‘Klik & Hent’ eller samme-dags levering. Jo mere almindeligt det bliver, jo bedre bliver kunderne til at benytte sig af det. I sidste ende betyder dette, at kunderne ikke kommer til at opholde sig nær så meget in-store, og det vil sige, at pladsen sagtens kan bruges til andre formål. Hylderne behøver ikke længere blive brugt til opbevaring af lager, fordi det nu er i sammenhæng med fulfilment-delen, men kan i stedet give mere plads til fremvisning af, og fortælling om, det enkelte produkt.

Som fulfilment center kan butikkerne tilbyde:

  • Samme-dag levering
  • Klik & Hent
  • Reserver & Hent
  • Hurtig ombytning
  • Opbevaring af lager

Nogle butikker vil vælge at omdanne de mere klassiske butikslokaler til udstillingslokaler, hvor kunderne kan opleve produkterne og dets features, men ikke har mulighed for at tage det med hjem direkte. Ved at opsætte tablets i butikken, har kunden, efter at have prøvet produktet, mulighed for at købe varen med det samme og få den leveret.

Mere plads i butikken til:

  • Det enkelte produkt på hylderne
  • Storytelling om produkterne

Og udviklingen er allerede igang!

Et strålende eksempel på at lykkedes med denne transformation ses hos Bauhaus. Under corona-pandemien har Bauhaus, ligesom så mange andre butikker, været nødsaget til at lukke deres fysiske butikker for kunder. Det har givet mulighed for at gentænke butikkernes funktion og istedet bruge dem som fulfilment centre. Som kunde kan du hos Bauhaus bestille dine varer online hjemme fra sofaen, og når du ankommer til udleveringsstedet summer butikken af liv fra alle de ansatte, der pakker bestillingerne, så de er klar til afhentning.

Butikkernes største konkurrent er ikke nabobutikkerne, men den store online webshop uden fysiske butikker. Derfor bør de fysiske butikker også udnytte fordelen ved deres fysiske placering og give kunderne en komplet in-store oplevelse med online fordele. Det kræver selvfølgelig et kassesystem, der kan understøtter dette, og tale sammen på tværs af kanaler på samme måde, som Ka-ching POS gør.

Kontakt Thomas og hør mere om fulfilment
Thomas Damgren
+45 71 995 985
thomas@ka-ching.dk

Sælg på Zalando – flere kunder med lille indsats

Sommeren er forbi – og mange af os er tilbage og knokler for vores forretning igen. Vi har brugt den sidste måned på at sikre dig bedre salgsmuligheder. Det har vi gjort ved at lave integration mellem Zalando aka Connected Retail og Ka-ching POS. På den måde kan du skabe flere kunder med en lille indsats. Med den nye integration er din Ka-ching POS stadig fuldt opdateret indenfor lagerbeholdning, når du sælger en vare gennem Connected Retail.

Så er den her: Ka-ching Connector app til Shopify

Ka-ching release 21 er landet og klar til download og denne her nyhed har vi glædet os til at dele! Vores integration til Shopify er nemlig testet og køreklar – lige til at installere. Vi deler 9 fordele ved integrationen og giver en lille opdatering på nogle af de andre nye funktioner i denne release.

Ka-ching er blevet opkøbt af RelateIT

Ka-ching er netop blevet købt af RelateIT’s søster-selskab, XtensionIT, der har fokus på egne softwareprodukter.

RelateIT har mange års erfaring med at hjælpe detailvirksomheder med at implementere IT-løsninger, der effektiviserer forretningen og skaber grobunden for vækst. Vores detail-konsulenter er specialister i at gennemgå processer fra indkøb over lager til salg og sammensætter den løsning, der passer til den enkelte forretning. Dét gælder, uanset om det drejer sig om en stor eller lille virksomhed.  


Vis mere