3 retail-trends du skal være opmærksom på i 2023
Kalenderen skriver 2023, og du er sikkert allerede i gang med en hektisk start på året. Udsalg, årsafslutning og planlægning af det nye år.
Kundernes forventninger til butikkerne bliver skubbet frem af restriktionerne. De bekymrer sig ikke om de kan købe de ting, de har brug for, men hvor de kan købe dem. I restaurationsbranchen var mange restauranter i foråret hurtige til at omlægge fra a la carte servering til takeaway. I detailbranchen burde flere butikker gå fra at fokusere på om de kan sælge deres varer, og i stedet stille spørgsmålet hvordan? Svaret er selvfølgelig omnichannel: Butikkerne skal være tilstede på alle kanaler.
Hvis ikke det var så alvorligt, er det næsten komisk. Endnu engang oplever vi en delvis nedlukning, som dog i skrivende stund ikke er nær så omfattende som den i foråret. Og så alligevel: Det var nu butikkerne skulle have solgt julegaverne. Nu kunderne skulle have stået i lange køer og svedt i deres varme overtøj, mens ekspedienterne pakkede pænt ind. I stedet vælger mange kunder at sidde sikkert bag skærmen og bestille julegaverne online. Smart og praktisk for kunderne og dejligt for de butikker der har en online platform. Og resten? De har brug for at prioritere omnichannel. Nu.
En omfattende undersøgelse viser, at 84% har handlet online siden pandemien startede sammenlignet med 65%, som har handlet i en fysisk butik. Af de 65% procent er der 38%, der siger, at de har besøgt en fysisk butik færre gange end tidligere (Kilde: Shopify future of commerce 2021).
Ja, vi holder afstand, spritter af og bærer mundbind. Men situationen føles stadig utryg for rigtig mange, og derfor vælger over halvdelen af alle handlende at undgå travle tidspunkter. Cirka samme antal udtaler, at de føler sig utrygge ved at handle i fysiske butikker. Det er der ganske enkelt ikke noget butikkerne kan gøre ved. Men de kan sørge for at tilbyde in-store oplevelsen online.
Covid-19 restriktionerne sætter dagsordenen for detailhandlen. Blandt andet kan man se en forhøjet forventning fra kunderne til:
Erfaringer viser at butikker der kan leve op til dette, sælger mere.
Ka-ching POS smelter alle kanaler sammen og leverer dem via kassesystemet. Online eller in-store - det gør faktisk ingen forskel for hverken butikken eller kunden. Det er nemt, intuitivt og hurtigt at sætte op med eksisterende infrastruktur. Der er faktisk kun én ting at gøre, nemlig at kontakte Thomas for at få en uforpligtende demo som kan vise hvordan Ka-ching POS kan styrke din virksomheds omnichannel-strategi.
Kalenderen skriver 2023, og du er sikkert allerede i gang med en hektisk start på året. Udsalg, årsafslutning og planlægning af det nye år.
Ka-ching release 23 er ude nu, og den indeholder væsentligt flere muligheder ved brug og håndtering af gavekort. Du får nemmere, hurtigere og bedre overblik over dine udstedte gavekort – og det bliver endnu lettere for dine kunder at bruge gavekort hos dig.
Sommeren er forbi – og mange af os er tilbage og knokler for vores forretning igen. Vi har brugt den sidste måned på at sikre dig bedre salgsmuligheder. Det har vi gjort ved at lave integration mellem Zalando aka Connected Retail og Ka-ching POS. På den måde kan du skabe flere kunder med en lille indsats. Med den nye integration er din Ka-ching POS stadig fuldt opdateret indenfor lagerbeholdning, når du sælger en vare gennem Connected Retail.