Covid-19 restriktionerne sætter dagsordenen for dansk retail

Kan din butik overleve pandemien?

Kundernes forventninger til butikkerne bliver skubbet frem af restriktionerne. De bekymrer sig ikke om de kan købe de ting, de har brug for, men hvor de kan købe dem. I restaurationsbranchen var mange restauranter i foråret hurtige til at omlægge fra a la carte servering til takeaway. I detailbranchen burde flere butikker gå fra at fokusere på om de kan sælge deres varer, og i stedet stille spørgsmålet hvordan? Svaret er selvfølgelig omnichannel: Butikkerne skal være tilstede på alle kanaler.

Kan din butik overleve pandemien?

Hvis ikke det var så alvorligt, er det næsten komisk. Endnu engang oplever vi en delvis nedlukning, som dog i skrivende stund ikke er nær så omfattende som den i foråret. Og så alligevel: Det var nu butikkerne skulle have solgt julegaverne. Nu kunderne skulle have stået i lange køer og svedt i deres varme overtøj, mens ekspedienterne pakkede pænt ind. I stedet vælger mange kunder at sidde sikkert bag skærmen og bestille julegaverne online. Smart og praktisk for kunderne og dejligt for de butikker der har en online platform. Og resten? De har brug for at prioritere omnichannel. Nu.

Fysisk handel under corona

Den fysiske handel mindskes

En omfattende undersøgelse viser, at 84% har handlet online siden pandemien startede sammenlignet med 65%, som har handlet i en fysisk butik. Af de 65% procent er der 38%, der siger, at de har besøgt en fysisk butik færre gange end tidligere (Kilde: Shopify future of commerce 2021).

Ja, vi holder afstand, spritter af og bærer mundbind. Men situationen føles stadig utryg for rigtig mange, og derfor vælger over halvdelen af alle handlende at undgå travle tidspunkter. Cirka samme antal udtaler, at de føler sig utrygge ved at handle i fysiske butikker. Det er der ganske enkelt ikke noget butikkerne kan gøre ved. Men de kan sørge for at tilbyde in-store oplevelsen online.

Covid-19 restriktionerne sætter dagsordenen for detailhandlen. Blandt andet kan man se en forhøjet forventning fra kunderne til: 

  • Køb online, returner i butik
  • Betal i butikken og få leveret købet hjemme
  • Køb online, hent i butik
  • Reserver online, afslut købet i butik
  • Inspiration til relevante produkter og information om tilbud

Erfaringer viser at butikker der kan leve op til dette, sælger mere.

Ka-ching POS smelter alle kanaler sammen og leverer dem via kassesystemet. Online eller in-store - det gør faktisk ingen forskel for hverken butikken eller kunden. Det er nemt, intuitivt og hurtigt at sætte op med eksisterende infrastruktur. Der er faktisk kun én ting at gøre, nemlig at kontakte Thomas for at få en uforpligtende demo som kan vise hvordan Ka-ching POS kan styrke din virksomheds omnichannel-strategi.

FAQ: Den nye lovgivning om digitale kasseapparater

Den nye lovgivning om indførelse af digitale kasseapparater træder snart i kraft. Og ja vi ved det godt - det kan virke som en svær og kompleks forandring for mange virksomhedsejere. For at hjælpe med at afklare nogle af de mest almindelige spørgsmål, har vi udarbejdet denne FAQ-sektion. Her finder du svar på de spørgsmål, der oftest opstår i forbindelse med den nye lovgivning.

Sådan optimerer du din E-commerce med et integreret kassesystem

For dem der handler online er en velfungerende E-commerce afgørende for succes. Et integreret kassesystem kan være en game-changer, da det bringer en række fordele til bordet, der kan forbedre både kundeoplevelsen og den interne drift. Lad os udforske, hvordan et integreret kassesystem kan optimere din online butik ved at forbedre kundeoplevelsen, lagerstyring og salgsrapportering.


Vis mere