Ny kundeprofil styrker den vigtige relation til kunden
Den nye kundeprofil i Ka-ching version 14 er med til at styrke den vigtige relation mellem kunde og butik. Aldrig har det været så vigtigt at personalisere hver enkelt transaktion og det er efterhånden noget som den enkelte kunde forventer i en købssituation, både online og in-store.
Ifølge Senior Key Account Manager hos Apsis, Dennis Østergaard, vil det at bygge på relationen til den enkelte kunde, blive essentielt fremadrettet. At kunden får følelsen af at være en kendt kunde i butikken, og blive serviceret ud fra det kendskab, går ifølge Dennis Østergaard aldrig af mode. Desværre viser tal, at 63% af alle handlende ikke føler retailere ved hvem de virkelig er (Kilde: Salesforce).
Personalisering over pris og produkt
Flere markedsundersøgelser understreger vigtigheden af en stærk og relevant kunderelation. Blandt andet viser de, at kunder ikke længere kigger efter den bedste pris eller det bedste produkt, men er loyale overfor et firma på baggrund af den oplevelse de får. Faktisk er 86% af kunderne villige til at betale mere for en god kundeoplevelse, og efterlyser samtidig at personaliseringen gerne skal være den samme uanset om de handler online eller i den fysiske butik (Kilde: Superoffice).
Hvis en kunde primært handler online på en webshop, vil det online system have en masse tilgængelig data om kunden, som vil blive brugt til forslag af relaterede varer og produktpræferencer. Men hvis kunden besøger den fysiske butik, vil al den data som regel ikke være tilgængelig for ekspedienten. Ka-chings kundeprofil gør at systemet kan genkende kunden både online og offline, og giver ekspedienten det fulde overblik.
En offline kunde er en online kunde
Ka-chings kundeprofil betyder en identisk købsoplevelse for kunden, da systemet ikke skelner mellem den online og den fysiske butik. For ekspedienten er det et kraftfuldt værktøj til at foreslå relevante produktanbefalinger ud fra tidligere køb eller præferencer af bestemte brands. Her er alle de data der skal bruges for at yde den personlige service, som giver kunden lyst til at komme igen.
En kundes data kan findes frem på alle Point of Sale devices - det vil sige både ved en stationær kasse og ved en håndholdt device. Det betyder at kunden kan søges frem ved første kontakt med en ekspedient og ikke først når købet er ved at blive foretaget ved kassen med det velkendte “Er du medlem?” når salget i realiteten er overstået.
58%
vægter personaliseret kundeservice højt når de handler i en fysisk butik
62%
af alle handlende ønsker at butikkerne giver produktanbefalinger baseret på deres købshistorik
60%
vægter relevante produktanbefalinger højt når de handler online
Kigger vi lidt ud i fremtiden, vil kundedata og en opdateret kundeprofil ganske enkelt være fundamentet for at butikken kan levere den personaliserede kundeoplevelse. Den der gør, at dine kunder altid føler de får mere end bare varer i posen når de går fra din butik - online som in-store.
Du kan se den fulde video med Dennis Østergaard her, og høre hvad han mener bliver vigtigt for kunderne i fremtiden.
Vi er i November måned og det betyder, at Black Friday og julesalget er lige om hjørnet. For detailhandlen er det nu, der skal planlægges, så du er bedst muligt forberedt i en tid, der kan være hård at komme igennem.
Er din butik klar?
Vi har lavet en praktisk tjekliste med 8 vigtige forberedelser, der kan hjælpe dig og dit personale med at skabe en problemfri oplevelse for kunderne og i sidste ende optimere salget.
Detailhandel bliver stadig mere og mere digital, og derfor er det vigtigt at vælge det rette Point of Sale (POS) system, der kan håndtere både online og fysiske salg. Hos Ka-ching har vi udviklet et avanceret POS-system, der ikke blot er robust og alsidigt, men også tilgængeligt i en gratis version, så du kan teste det, før du forpligter dig. Vores gratis version af Ka-ching POS kan downloades fra App Store, og giver dig mulighed for at udforske vores system i et testmiljø for at se, om det opfylder dine forretningsbehov.
I en tid hvor detailhandel konstant udvikler sig, er der en stigende tendens blandt forbrugere og virksomheder til at prioritere brugervenlighed og omnichannel-oplevelser. Forbrugerne forventer nu en problemfri og ensartet oplevelse på tværs af alle kanaler, hvad enten de handler online eller i fysiske butikker. Detailhandlere søger derfor POS-systemer, der ikke kun er intuitive og lette at bruge, men også kan integrere forskellige salgskanaler effektivt. Dette skift har gjort det nødvendigt for detailhandlere at vælge POS-løsninger, der kan levere på disse krav, såsom Shopify POS og Ka-ching POS.